Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Android|2014.02.23.

Android: Retro Photo Camera

 


Beöregíthetjük mobilos fotóinkat.


 

Igéző lámaszemek Photoshopban

Az állatkerti kirándulás után fotóimat válogatva akadtam erre a képre. Hát igen ! Sajnos nem túl jól sikerült. Elég esetleges a kompozíció, nem szerencsés a háttér sem, nem is beszélve arról, hogy túl lágy, laposak és eltolódtak a színek és több helyen zavaróan kiégett. Na de azok az igéző lámaszemek nem engedték, hogy a kép gépem virtuális kukájában végezze. Pár perc ráfordítással pofás kis monitorra való, vagy netes képgalériába illeszthető állítportrét varázsolhatunk belőle.

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Photoshop Receptkönyv Digitális Fotósoknak

Az egészet kezdtem azzal, hogy gyorsan elfelejtettem a kép széleit. Csak a közepére, magára az állatfejre koncentráltam a képszekesztésnél.



A fotó alakítgatását legelőször a kontraszt és a színek beállításával kezdtem. A Layers palettán létrehoztam egy Adjustment Layert. Ezt a paletta alján lévő ikonsoron, a fekete-fehér cikkekből álló kör ikon segítségével tehetjük meg. Itt a Brightnes/Contrast pontot választottam. A megjelenő ablakban a képet keményebbé, kontrasztosabbá tettem a következő beállításokkal: a Brightness értékét +19-re a Contrastot +40-re állítottam. A rétegek összhatásmódját Luminosity-re állítottam, így csak a színeket nem zavarja meg a kontraszt állítása.

Néhány dolog kicsit túlságosan felkeményedett, ezért a bal oldali eszköz-sorról kiválasztottam a radír eszközt (35-ös ecsetmérettel és 50%-os Opacity értékkel) és az orr fölötti világos, valamint áll alatti sötét részt enyhén, a nyakon lévő fehér szőrpamacsot pedig erősebben visszaállítottam (kimaszkoltam), ezen részek átfestegetésével. Később a kontrasztértékeken még finomítottam, tehát ez csak egy előzetes kontrasztbeállítás volt.

Most következett a színek helyreállítása ! Legalábbis ízlésünknek megfelelő beállítása.

Az előzőhöz hasonló módon még egy Adjustment Layert hoztam létre, ezúttal a Selective Color menüponttal. Mivel a képen a hideg, kékes színek hatnak zavaróan, így ezeket kell csökkentenünk. Éppen ezért a színek közül a Cyans, Blues és Magentas csatornákat választottam és ezeken végeztem beállításokat az alábbi értékkel, a Method jellemzőt "Absolute"-ra állítva:

Cyans csatorna:
Cyan: -25
Magenta: +19
Yellow: +100

 

 

 

 

Blues csatorna:
Cyan: -23
Magenta: -21
Yellow: +12

 

 

 

 

Magentas csatorna:
Cyan: 0
Magenta: -76
Yellow: +40

 

 

 

 

Tovább állítottam a világosságon is a Whites, Neutrals és Blacks csatornákon:

Whites:
Black: -10

Neutrals:
Black: +5

Blacks:
Black: +10

Itt is használtam a radír eszközt és az áll alatti sötét részt és a fehér szőrfoltot egy 50%-os Opacity mellett óvatosan átsatíroztam. A Selective Color réteg összhatásmódja Normal maradt. Ezután a Flatten Image paranccsal egyesítettem a rétegeket. A lámafej a a kontraszt és színbeállítás után így nézett ki:


Ezután a kép élesítése következett.
Élesítésre számos módszert alkalmazhatunk, én a High Pass filterrel való élesítés mellett döntöttem. A meglévő Background réteget dupláztam, az új rétegre pedig a Filter/Other/High Pass szűrőt használtam 1.0 radius értékkel. Ezután a szűrőzőtt réteg összhatásmódját Overlay-re állítottam. Az új rétegre megint "ráengedtem" egy adag High Passt, ugyanazzal a beállítással, majd a réteget még 3x egymás fölé másoltam, így összesen 4 High Pass réteget kaptam. Itt természetesen megint az ízlés dönt, hogy hány réteget használunk. Minden egyes réteg növeli a kép élességét, de túlélesítés esetén zavaróan széttöredeznek a a részletek. Úgy találtam, hogy 4 réteg az a határ, ami még nem túlságosan zavaró. A túlélesítés hatása már itt is jelentkezik, de az állat szőrének struktúrája elbír egy pici túlélesítést, mert az így keletkező hamis részletek és némi zaj, hamisan ugyan de növelik a szőr részletességének illúzióját a szemlélőben. Aki enyhébb élesítést tart elfogadhatónak, az csupán 2-3 réteget használjon !
Ha elégedettek vagyunk a végeredménnyel a Flatten Image paranccsal egyesítsük a rétegeket !

A képen megfigyeltem, hogy az élesítés némi zajt is felerősített, amely főleg az elmosott háttéren zavaró. Ezen felül nem válna a kép hátrányára a háttér további, enyhe elmosása sem. A háttéren lévő zaj eltüntetéséhez azonban ki kell jelölnünk azt, tehát el kell különíteni a lámafejtől, ami meglehetősen részletes téma ahhoz, hogy egyszerű jelölő eszközökkel körbejelöljük. A probléma megoldásához az Image/Calculations menüpontban láttam a segítséget. Itt a két Source csatornát Grayre állítottam a Blending (összhatásmód) értékét pedig Linear Dodge-ra, majd a Mask jelölőt is bevetettem és itt is a Gray csatornát választottam. Alul a Result ablaknál New Channel volt a beállítás. Így háttér nagyja szépen kifehéredett, a lámafej középen viszont nagyjából sötét maradt. Ideális lesz ez a kép maszkként felhasználva.



Az OK gomb megnyomásával a beállított világos kép a Channels ablakba került, mint Alpha Channel (azaz Alfa csatorna). Átváltottam a Channels fülre és az Alpha csatornát kijelölve hagyva a bal oldali eszköztáron az Ecset eszközt választottam, majd egy 65 pixeles, lágy szélű, fekete színű ecsettel óvatosan átfestegettem a lámafej középső részeit egészen a nyak közepéig. Ezután egy hasonló méretű fehér ecsettel a háttér esetleg nem teljesen fehéren maradt részeit. A lényeg annyi, hogy a lámafej szinte teljesen feket a környező részek teljesen fehét színben tündököljenek ! Ez a művelet kb. fél percet vesz igénybe, tehát sokkal kevesebb időt, mint ha nekiálltam volna az apró szőrszálak menték kijelölgetni a lámafejet.

100%-os részlet

Miután elkészültem nyomva tartva a Ctrl gombot az Alpha csatornára kattintottam, így a világos részek kijelölésként funkcionáltak tovább. Visszaváltottam a Layers fülre, majd a Background réteget dupláztam és az új rétegen létrehoztam egy rétegmaszkot, a paletta alján lévő "Add Layer Mask" feliratú ikonnal (Egy lyukas téglalap). Így az Alpha csatorna kijelölésből rétegmaszk lett, mely az új réteg mellett volt látható. A rétegen végrejatott bármilyen módosítás, csak a maszk által jelölt világos területeken hajtódik végre.
A maszk négyzetről a réteg képére kattintottam, majd a Filter/Blur/Gaussian Blur effektet választva, 5,0 radiusszal elmostam a hátteret és ezzel a zajt is. Az elmosás nyéhány oldalsó szőrszálat is homályossá tett a lámafejen, ezért visszaváltottam a maszkra és egy 35 pixel nagyságú, lágy szélű radírral a fej szélei mentén festegetni kezdtem. Az Opacity értéket vehetjük 100% alá a finomabb eredményért. Ezzel a rétegmaszkból kiradírozunk így a radírral "kezelt" területeken nem látszik majd annyira az elmosás. A művelet után egyesítettem a rétegeket.

A képem lassan el is nyerte végleges formáját. Ideje volt megvágni, hisz a fejen kívül a többi részt nem akartam használni. A kivágandó területet Guide vonalakkal előzetesen kijelöltem, majd a négyzetes kijelölő eszközzel is. Nem maradt más, mint az Image/Crop parancs.

Tovább akartam erősíteni a portré hatását, kicsit kiemelve azt, ezért úgy döntöttem, hogy a sarkokat sötétíteni fogom, ezzel a kép közepe, egyben főtémája jobban érvényesül. Ez az un. vignettálás, tulajdonképpen a fényképezőgépek objektívjeinél egy nem kívánt mellékhatás, tehát, aki nagyon ellene van, az kihagyhatja ezt a lépést. Én úgy értékeltem, hogy bizonyos fokig a kép előnyére válhat a dolog.
Tehát a négyzetes kijelölő eszközt, ellipszisre kijelölőre váltottam és a kép bal felső sarkától a jobb alsó sarokig húztam egy szép álló elipszis kijelölést.

Ezután a Q billentyűvel Quick Mask nézetbe váltottam és a Filter/Blur/Gaussian Blur effektet használtam 30 pixeles radiusszal. Ez elmosta a maszk szélét. Amint ez elkészült, egy újabb Q billentyű nyomás után normál nézetbe kerültem. Eztuán a képen belül egy jobb klikk és Select Inverse parancs, amely megfordította a kijelölést. Így elipszis alakban a kép sarkai kerültek kijelölésre, mégpedig szép egyenletes elmosással. Bármilyen effekt, vagy egyéb beavatkozás, csak ezeken a területeken fog látszani. Nekem a sötétítés volt a célon, így az Image/Adjustments/Levels parancsot választottam, és az ablakban az Output Levels fehér háromszögét a 200-as értékig húztam balra. A művelet után a kilelölést töröltem azzal, hogy kép közepére kattintottam.

Az igéző lámaszemeket még igézőbbé tettem egy kis Burn Tool használatával. Lágy szélű, 45 pixeles ecsetet és 35% Exposure értéket használva, néhányat kattintottam a szemekbe a range értéket Shadows-ra állítva. Ez a sötét részeket még jobban elsötétítette, jobban kiemelve a fénylő szemeket. Persze csak módjával !

A kép nem látta kárát ezután egy Auto Contrastnak.

A hátteret még egy kissé világosnak találtam, ezért átváltottam a Channels palettára és a még meglévő Alpha channelre kattintottam a Ctrl gomb nyomvatartásával. Így újra a háttér lett kijelölve, melyet az Image/Adjustments/Brightness/Contrast paranccsal sötétítettem úgy, hogy a Brightness értékét -40-re állítottam.
A képen persze még lehet finomítani órákig, napokig, de a végeredmény már így is jobb, mint a kiinduló állapot. Íme a különbség:


A fotó eredeti méretű, letölthető mintafájlja (230 kByte)

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !