Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.08.

Vörös szem hatás eltávolítása II.

szint: haladó


Már megint itt van, és csak magunkban és szoftverünkben bízhatunk.


 

ACDSee Photo Editor 4.0 (5.rész)

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

ACDSee Photo Editor 4.0 - fotókorrekciók - www.digiretus.hu


 


ACDSee Photo Editor 4.0
(fotókorrekciók)


Az ACDSee Photo Editor 4.0 az eddig megismert eszközökön kívül számos fejlett képszerkesztő szűrőt is magáénak tudhat. Többségük a szoftver Adjustments (Korrekciók) menüpontja alatt található. Ide kerültek a világosságot, kontrasztot, színeket, mosottságot, vagy élességet befolyásoló szűrők, de a kép egyedi torzítására, zajszűrésére, vagy akár művészi hatás felvitelére is itt találunk megoldást.

A korrekciós szűrők talán legfontosabb csoportjai a világossággal és a színekkel foglalkozók, hiszen a legtöbb szerkesztésre szoruló kép ilyen hibáktól szenved. A világosságot és kontrasztot szabályozó eszközök az Adjustments/Light, a színeket módosítók az Adjustments/Color pont alatt érhetők el. Utóbbiakról a következő részben lesz szó.

Brightness/Contrast

A világosság és kontraszt beállításának legegyszerűbb eszköze a Brightness/Contrast parancs. Megjelenő ablaka három fő részre oszlik. A felső opciós sorban állítható be az eredeti és a módosított kép előnézete. Először a kép nagyításának mértéke százalékban, majd eredeti méretben (Actual Size), az ablakhoz igazítva (Fit On Screen), vagy nyomtatási méretben történő megjelenése (Print Size). Végül egy lehullómenüből választhatunk fektetett állású, vagy portré állású, két-, és egyképes megjelenítés között. A beállított nézőkép a bal oldali térfélen jelenik meg. Alapesetben fent látható az eredeti kép, alatta pedig a módosított nézet. A választott szűrő beállításai a jobb oldalon végezhetők el. Fent néhány variációs előnézeti kép közül választható a szűrő előre meghatározott hatása. A középső kép a fotó jelenlegi állapota, körülötte hat sötétített és erősebb kontrasztú, vagy világosított, gyengébb kontrasztú kép. Bármelyikre kattintva a fotó felveszi ezeket a tulajdonságokat. A fotók közti különbséget a fölöttük lévő csúszkán (Amount of Variation Between Previews) szabályozhatjuk Érdemes egy próbát tenni velük, mert a gyakorlatban sokkal egyértelműbb – és nem utolsó sorban gyorsabb - a működésük, mint így körülírva.
Az ablak jobb alsó szekciója a beállítócsúszkák helye. Ez esetben két kezelőszerv található itt, a világosság (Brightness) és kontraszt (Contrast) szabályozására. Jobbra húzva őket az adott tulajdonság erősödik, bal irányban pedig gyengül. A Reset gombbal 0 értékre áll vissza mindkét csúszka, a Save Preset gomb pedig elmenti az aktuális beállítást, amit később a fenti Presets fülön hívhatunk elő.

Levels

A Levels, azaz „Szintek” szűrő ablaka hasonló az imént bemutatotthoz, kivéve a jobb alsó sarkot. Ezt a területet egy hisztogram uralja. A hisztogram a kép árnyalateloszlási grafikonja, a fotó világossági árnyalatainak mértékével. Bal oldalán a sötét területek, középen a középtónusok, jobb oldalán pedig a világos képrészek aránya olvasható le. Ha a hisztogram megjelenített „hegyvonulata nagyjából kitölti a teljes mezőt, és a legmagasabb kiemelkedés nagyjából középen látszik, akkor a fotó árnyalatai kiegyensúlyozottak. Ha balra található túlsúlyban vannak a sötétek, ha jobbra magasodik a világos részek túlsúlya jelentős. A hisztogram beállításához az alatta lévő három kezelős csúszkát használhatjuk. A bal oldali (fekete) kezelőt a hisztogram hegyvonulatának bal szélső kezdetéhez húzva, növekszik a sötét képpontok aránya a képen, egyben kontrasztosabbá is válik a fotó. A jobb oldali (fehér) kezelőt a kiemelkedés jobb széléhez húzva ugyanez történik a világos árnyalatokkal és a kontraszttal. A kép végleges fényviszonyai a középső (szürke) kezelővel szabályozható. A kezelőszervek állása az alattuk lévő Imput Levels mezőkben számértékkel is megadható. Az ezután következő csúszkával a kimeneti szint állítható be, de csak ritka esetben használatos. A bal oldali (fekete) és a jobb oldali (fehér) kezelő középre tolásával csökken a kép kontrasztja. Előbbinél világos, utóbbinál sötét kontraszttalan képe lesz a végeredmény. A szintek beállítása az automatikára is bízható, ami a hisztogram fölötti Auto gombbal kapcsolható be. Az ablak alján lévő két szemcseppentő ikon (Black/White Level) a világosság manuális beállítására szolgál. A Black Level szemcseppentővel a kép bármely pontjára kattintva azt tudatjuk a szoftverrel, hogy „Márpedig ez a képpont itt fekete, kéremszépen!”, a fehér szemcseppentővel pedig az ellenkezőjét. A program a feketének vagy fehérnek jelölt ponthoz igazítja a kép többi árnyalatát, attól függően, hogy azok mennyivel voltak fényesebbek, vagy sötétebbek annál. A Levels kezelésének elsajátítására illik rászánni néhány órát, hiszen értő kezekben a hagyományos világossági szűrőktől jobb eredmény és pontosabb beállítás érhető el vele.

Shadows/Highlights

Ez egy szelektív korrekciós szűrő, ami egy kicsit sótlanul és hivatalosan hangzik, de egy kézenfekvő eszközről van szó. A hagyományos világosságot szabályozó szűrők általában a kép egészét befolyásolják, a Shadows/Hightlights viszont csak két meghatározott területet világosít vagy sötétít: a kép legsötétebb (Shadows – Árnyékok) és legvilágosabb (Highlights – Csúcsfények) részeit. Gyakorta szükség lehet erre a szűrőre, például olyan esetekben, ha a nappal szemben készült portré fotóalanyának arcvonásait mély árnyék fedi, de a kép többi része egyébként jól exponált. Egy hagyományos világosító szűrővel jó esetben szépek kifényesíthető az arc, de a kép többi rész is ugyanilyen mértékben fog világosodni. Kiég az égbolt kékje, túl fényessé válnak az eddig jónak tartott területek. Itt jön jól a szelektív eszköz, ami csak a két meghatározott területein, mondjuk az árnyékokban hat.
Itt sincs különbség az ablak elrendezését illetően. A jobb felső részben kis nézőképeken is kiválasztható a kívánt hatás, de a valódi mókát a jobb alsó rész beállítócsúszkái tartogatják. Az első pár az árnyékos területek világosítására szolgál (Lighten Shadows). Az Amounttal adható meg a világosság mértéke, 0-100 között. Minél nagyobb az érték annál erősebben világosodnak az árnyékok. A Range a világosításba bevont árnyalattartományt határozza meg. Alacsony értéket állítva, csak a legsötétebb, feketéhez közeli területek világosodnak, magasabb értéknél viszont a kép többi árnyalata is bevonható ebbe a műveletbe, beleértve a világos, fehér közeli részeket is. Maximumhoz közeli értéken tehát nagyjából úgy működik ez a szűrő, mint egy hagyományos világosító eszköz. A teljes képre hat.
A Darken Highlights csúszka páros hatása ellentétes. Az Amount értékének növelésével sötétíthetők a világos képterületek. A Range pedig a sötétítésbe bevont árnyalatok tartományát szabályozza. Minél magasabbra állítjuk, annál sötétebb részekre is hatással lesz a világosság csökkentése. Maximumra állítva a teljes kép elsötétíthető.
Ha egy árnyékos terület világosítunk az ott előtűnő képelemek színei többnyire fakók, sokszor elütnek a kép többi részének színtelítettségétől. Ennek növelésére szolgál a Color Boost csúszka.

Be is fejezem, mielőtt mindenki gyomrát megülné a szűrő-özön. Nem hagyhatók ki azonban a felsorolásból a fontosabb színmódosító szűrők, melyekről legközelebb sokkal több szó esik.

Digiretus.hu

 

 


Kapcsolódó anyagok:

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !