Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.09.

Nyomtatási méret

szint: könnyű


Fotónk végcélja a nyomtatás, vagy laboros papírnagyítás.


 

ACDSee Photo Editor 4.0 (6.rész)

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

ACDSee Photo Editor 4.0 - fotókorrekciók II - www.digiretus.hu


 


ACDSee Photo Editor 4.0
(fotókorrekciók II.)


Ismét a korrekciós szűrők kerülnek a terítékre. A fotó világosságát és kontrasztját szabályozó eszközök után most a lényegesebb színmódosító szűrőkön a sor, hogy megmutassák magukat.

Color Equalization

Az Adjustment/Color Equalization szűrő ugyanúgy működik, mint egy erősítő hangszínszabályzói, csak itt frekvenciatartományok helyett, színtartományok erősíthetők vagy gyengíthetők.

Megjelenő ablaka ugyanolyan, mint a korábban bemutatott világossági szűrőké. Legfelül találhatók az előnézeti képek méretét beállító opciók, bal oldalt a nézőképek, jobb oldalt alul pedig a szűrőhatást beállító kezelőszervek. Ezúttal tizenhárom potméterről van szó, jobban mondva tizenkettőről, mert a bal és a jobb oldalon található piros „tolóka” ugyanaz, sőt együtt is működnek. A potméterek egy-egy színtartomány telítettségét, vagy telítetlenségét befolyásolják, sorrendben: vörös, narancs, citromsárga, sárgászöld, zöld, kékeszöld, türkiz, égszínkék, kék, kékeslila, lila, és bíbor. A potméterek emelésével erősíthető egy adott színcsoport telítettsége, csökkentésével pedig gyengíthető ugyanez a jellemző. A kezelőszerv teljes lehúzásával a színcsoportot ki is vehető a kép színei közül. A potméterek egyenként és együtt is szabályozhatók. Utóbbihoz az alattuk lévő Saturate és Desaturate gomb nyújt segítséget. A Saturate hatására az összes szín telítettsége nő, míg a Desaturate hatására csökken, minden gombnyomásra kb. 5%-al.
A potméterek a Reset gombbal állítható vissza 0 értékre, a beállítás a Save Presettel menthető, később pedig a felső, Presets ablakrészben hívható elő.

Hue/Saturation

Ezzel a szűrővel állítható be legkönnyebben a fotó színezete és színtelítettsége. A job felső ablakrészen itt is megjelennek az előző cikkben leírt kis variációs képek. A középső kis képen az aktuális képállapot látható. A körülötte lévő variációkra kattintva a fotó felveszi a választott hatást. A variációk közti lépéstávolság az Amount of Variation Between Previews csúszkával állítható.

Jobbra alul találjuk a Hue/Saturation legfontosabb beállításait. A Hue csúszka a fotó színezetét tolja el meghatározott irányban. Alul látható egy Input és Output feliratú színskála. Az Input skála mindig fix. A Hue csúszka tolásával a két skálán ellenőrizhető, hogy az eredeti színekhez képest (Input) milyen módosított színekkel (Output) jelenik meg a kép.
A Saturation opcióról az előző szűrőnél is szó volt. A csúszkát jobbra húzva növekszik a színek telítettsége, balra pedig csökken. A hatás az Input/Output skálán és a bal oldali nézőképen ellenőrizhető.
A Lightness csúszkával a fotó világossága állítható be. Használatának a Saturation lehetősséggel karöltve van igazán értelme, hiszen a kép világosításánál a színek többnyire fakulnak. Ilyen esetben jön jól, hogy a két beállítás egy ablakból érhető el, hiszen a kifakult színek telítettsége a Saturationnel javítható.

Remove Color Cast

Hasznos opció, amivel a furcsán elszíneződött képekről vehető le a „színfátyol”. Egy kézenfekvő példa erre a régi megsárgult színes fotók javítása, szkennelés után. A javításhoz két kezelőszerv áll rendelkezésre, egy kis célkereszt ikon, amelyre kattintva az egérmutató is hasonló jelölőeszközzé válik. A célkeresztet a fotó olyan része fölé kell vinnünk, amelynek eredetileg fehér, középszürke, vagy fekete színűnek kellene lennie, de most a színfátyol miatt mást színben, pl. sárgásan pompázik. Erre a területre kattintva a szoftver ezt veszi referencia fehérnek (szürkének, feketének) és a kép összes többi színét hozzá igazítja. A Selected Color ablakban látható a célkereszttel kiválasztott szín. A színfátyol eltávolításának erőssége alul lévő Intensity csúszkával szabályozható.

Temperature/Tint

A természetes és mesterséges fényforrások színe, pontosabban színhőmérséklete igen eltérő lehet. Az emberi szem és agy összehangolt munkája kell ahhoz, hogy az eltérő színhőmérsékletű fényforrások által megvilágított tárgyakat a helyes színben lássuk. A digitális fényképezőgépek és filmek viszont nem ilyen „okosak”. Előre meg kell nekik határozni, hogy a fotózott téma milyen színhőmérsékletű fénnyel lett megvilágítva, különben fura színeltolódások köszönnek vissza a kész fotókon. A színhőmérséklet helyes beállítása az úgynevezett fehéregyensúly viszont nem minden esetben elegendő, és vannak olyan szituációk, amikor a jó beállítás sem hoz megfelelő színeket. Ilyenkor segít az utólagos színhőmérséklet/fehéregyensúly beállítás. Az ACDSee Photo Editor Temperature/Tint szűrőjével Kelvin értékekben adható meg a kép fényforrásának színhőmérséklete (Temperature). A csúszka 2000-50 000 K között állítható. Napfény, vagy vakus megvilágítás esetén ez kb. 5000-5500 K, izzólámpánál 2-3000 K, esős, borult időben 9-10 000 K körüli. A fényforrás színhőmérsékletének helyes megválasztása esetén az a fotó színei természetessé válnak. A hatás a Tint (színezet) csúszkával finomítható.

A következő leírásban mélyebb és ennél is gyakorlatiasabb kérdés kerül megválaszolásra. Vajon képes-e az ACDSee Photo Editor szelektív élesítésre? Saját olvasatban ez annyit tesz, „Szóra sem érdemes szerkesztgető programocskával, vagy komoly képfeldolgozó szoftverrel van-e dolgunk?”. Legközelebb mindenre fény derül.

Digiretus.hu

 

 


Kapcsolódó anyagok:

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !