Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Dosszié|2009.12.07.

Plugin Commander Light ás Plugin Commander Pro Editor

 


Nagyszerű segítség a fiterekhez.


 

Adobe Photoshop CS4: újdonságok

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Adobe Photoshop CS4: újdonságok - www.digiretus.hu


 

Adobe Photoshop CS4:
újdonságok

A néhány héttel ezelőtti Photokina kiállítás egyik nagy bejelentése volt az Adobe CS4 szoftvercsomag megjelenése. A csomagnak már régóta része a Photoshop szoftver is, amely természetesen szintén CS4 néven fut majd. A publikált próbaverzió egyelőre még várat magára, de a szoftver fontosabb újdonságait azért igyekszünk összefoglalni.

Egyszerűbb munka a fájlokkal

Ez elsősorban a munkafelületet érintő változás. Minden betöltött fotó felső ablakrészén egy kis fül jelenik meg a fájl fontosabb adataival és persze nevével. Több dokumentumnál minden fület láthatóvá tehetünk, így könnyebb a fotók közti váltás, nem vesznek el a fájlok a munkafelületen.

Az új verzió a grafikai gyorsítókártyákat is támogatja, aminek nem csak a 3D fájlok kezelésénél, de a fotók képernyőn való mozgatásnál és nagyításánál is komoly segítséget jelentenek. A képre zoomolás például mostantól fokozatmentes, nem csak az untig ismert 50-66,7-100%-os lépésekben nagyíthatunk a képbe, de folyamatosan is, egy egérmozdulattal. A kép nézete most már nem csak zoomolható és görgethető, de szintén fokozatmentesen elfogatható.

Tartalomfüggő átméretezés

Na ez egy valóban izgalmas újdonság. Teljesen újszerű átméretező algoritmusról van szó, amely az elmúlt néhány évben kezdett elterjedni kisebb, önálló méretező szoftverekben.

A lényege, hogy a program igyekszik megtartani (amíg lehet) a kép fontosabbnak ítélt részeinek méretét és formáját, például egy arcot. Ezt megtartva elsőként a hátteret, vagy a homogén területeket kezdi összenyomni (kicsinyítéskor), vagy széthúzni (nagyításkor). Nem tudom az alábbi példákon mennyire érzékelhető a lényege, de a felső kép tartalomfüggő nagyításának eredménye lett az alsó fotó.

Intelligens Dodge, Burn és Sponge eszköz

A fakító, égető és szivacs eszközeink mostantól intelligensen megőrzik a képtónusokat és a színeket. Erre nagy szükség volt, mivel ez volt az egyetlen hiányosságuk. Ezekkel az ecsetekkel az átfestett területek színeit csökkenthettük, növelhettük, illetve sötétíthettünk, világosíthattunk a képen. Ez megmaradt, csak sokkal kíméletesebb formában, mert például az eredetileg sötétítésre tervezett Burn eszköz a színtelítettséget is durván befolyásolta, ha naivan festegetni kezdtünk vele a fotón.

Korrekciós panel

Az Adjustments menü parancsai ezentúl egy külön gyűjteményes ablakból, sokkal gyorsabban elérhetők, mintha a menüben keresnénk ki őket, vagy korrekciós rétegként használnánk. Az ablakon ikonok formájában gyűjtötték össze ezeket a lehetőségeket, és bármelyikre is kattintunk az korrekciós réteg formájában alkalmazható a képen, azaz utólag kikapcsolható, és szerkeszthető, maszkolható.

Maszk panel

Kapunk még egy új panelt az előbbi mellé, ez pedig a Maszk panel, ahová összegyűjtötték nekünk a lényegesebb maszkolási segédeszközöket, és szerkesztési lehetőségeit. Szintén munkagyorsító, időspóroló fejlesztésről van szó.

Mélységélességi rétegek összeolvasztása

Elég nehéz megfogalmazni ennek az új funkciónak a lényegét. Arról van szó, hogy több, kis mélységélességgel készült képet egyéolvaszthatunk, így hozva létre egy nagyobb mélységi élességgel rendelkezőt. Makró és tárgyfotó kedvelők imádni fogják. Készítünk például egy fotót amin az előtér éles, egyet, amin a középrész, egyen pedig a háttér, majd ezeket összeolvasztva, a teljes kép éles lesz „pincétől a padlásig”.

Auto-Blending, Auto-Alignment

Ezeknek a továbbfejlesztett szolgáltatásoknak a panorámaképek összeillesztésénél van jelentőségük. Az automatikus olvasztás (Auto-Blending) úgy egyesíti a képeket, hogy illesztési határuk észrevétlen marad, korrigálja a lencsehibákat, például a torzítást, szín és világossági eltéréseket.

Az automata illesztés (Auto-Alignment) a képrétegeket önállóan elforgatja, elmozgatja, vagy méretre igazítja, így a panorámaképek illesztései láthatatlanok maradnak.

Fejlettebb RAW kezelés

Az Adobe Camera RAW modul további új fényképezőgépek RAW formátumait képes felismerni, így más több, mint 190 modellel kompatibilis. Ezen kívül kezeli a JPEG és TIFF fájlokat is, de a többség bizonyára a szelektív szerkesztési, közvetlen maszkolási lehetőségnek örül majd inkább. Alkalmazhatunk átmenetes szerkesztési maszkokat is, ugyanúgy, mint az újabb Lightroomban. Újdonság továbbá, hogy már nem csak a teljes fotó képsarkainak világossága, de akár egy vágott a vágott kép sarkainak vignettálása is beállítható.

3D objektumok szerkesztése és animálása

Website-unk profiljába nem igazán illik, de a 3D képességek terén igen nagyot lépett előre a PS CS4. A közvetlenül betöltött 3D objektumokat tökéletesen képes kezelni. Így térben forgathatjuk, nagyíthatjuk azokat. Már az előző verzió is támogatta a 3D lehetőséget, de a CS4-ben tovább bővültek ezek. Jobb teljesítményt is nyújt a program, és több mai 3D gyorsítókártyák alapból támogat, melyek tovább javítják a sebességet.

Az objektumok animálhatók is, például forgásukról, mozgásukról készíthetünk egy kisebb videót.

3D objektumok festése

A térbeli objektumokra bármilyen előre elkészített ábrát, textúrát ráhúzhatunk, de közvetlenül ecsettel is festhetünk rájuk. A textúrákat, emblémákat külön rétegként is képes kezelni a Photoshop, így azok önállóan, utólag is átszerkeszthetők.

Bármely kép vagy textúra, előre létrehozott, a PS-ban tárolt, egyszerű objektumokra is ráhúzható.

Továbbfejlesztett nyomtatási beállítások

Itt többek között olyan újdonságokkal találkozhatunk, mint a színtéren kívüli színtartományokra való figyelmeztetés, vagy a 16 bites nyomtatás támogatása. A fejlesztő ezen kívül jobb színkezelést és szorosabb együttműködést ígér a vezető nyomtatómárkákkal. Bármit is jelentsen ez...

Jobb együttműködés más szoftverekkel

Ilyen a PS házi képkategorizálójának is nevezhető Bridge CS4, amellyel nem meglepő a szorosabb együttműködés, de példaként hozhatjuk a Lightroom RAW konvertert is. A Lightroomban szerkesztett RAW fájljainkat közvetlenül átmásolhatjuk Photoshopba, ott panorámává összefűzve, vagy HDR képet készítve belőlük, majd ugyanígy közvetlenül visszamásolhatók a képek és folytathatjuk a szerkesztést a Lightroomban.

Ezen kívül hasonló együttműködésre számíthatunk az Adobe After Effect, Premiere, vagy Flash szoftverrel is.

És, hogy milyen vas kell mindehhez? A fejlesztő szerint elég egy Windows XP (SP2), vagy Vista alapú számítógép, legalább 1,8 MHz-es processzorrel és 512 MB RAM-mal, amelyből azért jobb az 1 GB. Ezen kívül 1 GB tárhelyre, és egy 16 bitet is kezelni képes videókártyára lesz szükség, amely 1024 x 768 pixeles minimális felbontást képes biztosítani. A DVD-ROM meghajtó persze alap és nem árt ha van egy Shader Model 3.0-át és Open GL 2.0-át támogató 3D kártyánk is, valamint telepített Quicktime 7.2-őnk.

A Mac tulajdonosok egy G5-ös PowerPC-nél ne adják alább, oprendszerük pedig minimum Mac OS X v10.4.11–10.5.4 legyen. A tárhelyigény itt 2 GB. A többi ugyanaz, mint fentebb.

Ezek voltak a CS4 verzió friss újdonságai. Reméljük hamarosan, legalább egy próbaverzió formájában, élőben is kipróbálhatjuk a fontosabb fejlesztéseket. Aki hozánk hasonlóan türelmetlen, itt regisztrálhat...és majd értesítik.

Digiretus.hu

 

 

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !