Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



LightRoom|2016.05.09.

Adobe Lightroom - Képeslap (Videó)

 


Néhány perc és villám-módszerünkkel, szinte csak a Lightroom alap csúszkáival elkészítheted életed tájképét.


 

Phase One Capture One 4.0: színegyensúly

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Phase One Capture One 4.0 - www.digiretus.hu


 

Phase One
Capture One 4.0:
színegyensúly
(a Tripont Kft. támogatásával)

Legutóbb a Capture One 4 gyors konvertáló (Quick) módjával ismerkedtünk, ahol néhány kattintással állíthattunk a fehéregyensúlyon, expozíción, vagy a dinamikán, majd azonnal olvasható formátumra (JPG, TIFF) esetleg nyílt RAW formába konvertálhattuk a kész képet. Van azonban, amikor mindez kevés és mondjuk a színek terén komolyabban bele kell szólnunk a kép kinézetébe. Ehhez nincs más dolgunk, mint megnyitni a Quick paletta szomszédját, a Color ablakot. Az alábbi helyen találjuk az szükséges ikont.

A Color paletta egy régi ismerőssel a White Balance, vagyis fehéregyensúly beállítással fogad. Pont ugyanazokat a vezérlőelemeket kapjuk, mint a Quick részben, így nem ismételném magam. Lépjünk is ezen túl egy lépéssel!

A Color Balance, ahogy neve is mutatja a színegyensúlyért felelős. Ha a White Balance-szel nem sikerült pontosan beállítanunk a kép természetes színeit – netán az általunk elképzelt mesterséges színegyensúlyt – ezzel a lehetőséggel tisztázhatunk. Legfontosabb eleme a színkör, amely a bevált csúszkás megoldáshoz képest jóval látványosabb, közérthetőbb, és persze kevésbé száraz, mint fél tucat „potmétert” tologatni, vagy titokzatos számértékeket megadni.

A színkör közepe, képünk jelenlegi színállapotát jelöli, akár jó, akár elrontott a színegyensúlya. Egy apró pont látható itt. Ennek szabályozásával tolható el a színek egyensúlya. Ahogy látható a kör minden irányában más és más színtartomány található. Balra föl a zöldek, majd az óramutató irányába haladva a sárgák, melyek hamarosan narancs, azután vörös, lila, és kék színre váltanak, hogy a zöldeskék után ismét visszatérjenek a zöldekhez.

A gyakorlatban nagyon egyszerű a használata. Ha képünket például túlságosan sárgás színfátyol fedi, keressük meg a színkörben a sárgákat, majd kattintsunk az ellenkező irányba, azaz a sárgák komplementer színe a kék felé. A színkör középső pontjára kattintva, majd az egérmutatót nyomva tartva a kör bármely helyére húzhatjuk azt. Közben folyamatosan látható a képen a színváltozás.

Maradjunk most az „Ellentétes-módszernél” és az alábbi sárgás-narancs tónusú képnél kattintsunk a zöldes-kék irányba, a körön belül valahová középtájba.

Később még finomítható a színegyensúly akár úgy, hogy az említett módszerrel arrébb húzzuk a pontot, akár a kör alatti két csúszka segítségével. A két csúszka a Hue (Színezet) és Saturation (Színtelítettség) nevet kapta. Feladatuk a színegyensúly finomhangolása. Ezt az egyensúlyt az előbbi kattintással a zöldes-kék irányba befolyásoltuk, ami sokkal természetesebb színhatást adott a képnek. A Hue csúszkával jobbra, vagy balra tolhatjuk el a jelölőpontot. Esetünkben inkább a kékek, vagy inkább a zöldek felé. +/-30 fokot fordíthatunk a színezeten, így igen finom módosítás lehetséges.

A Saturation szintén a pont helyzetét befolyásolja a kör középpontja és széle között. A Saturation, vagyis színtelítettség név itt kissé megtévesztő lehet, mivel nem a kép össze színének erősségét befolyásolja, hanem a módosítás színerősségét. Minél közelebb van a pont a kör széle felé, annál erősebb a módosítás hatása. Ez esetben annál jobban erősödnek a kékes-zöldes tónusok, vagyis tűnik el a sárgás fátyol. 0 állásban a pont visszakerül eredeti helyére, a legnagyobb beállításnál (30%) viszont teljesen a kör szélére kerül.

A színfátyol eltávolításának lépései itt is pontosan megegyeznek a kezelőszervek sorrendjével. Mi a következőket ajánljuk:

  • Állapítsd meg a képen, hogy mely szín a leginkább túlsúlyos a képen, majd válaszd ki a színkörön!
  • Ellentétes irányban haladva, kattints a komplementer színbe!
  • A Hue beállításaival finomítsd a színezetet, adott határok elforgatva a pontot!
  • A Saturation csúszkával erősítheted (a kör széle felé haladva), vagy gyengítheted a hatást (a kör közepe felé haladva).

A Color Balance nem csak a megfelelő színegyensúly beállítására, de egészséges színekkel rendelkező képnél egy kívánt színhatás elérésére is alkalmas. A színkör azonban csak bizonyos határokon belül módosítja a színeket. Ha nagyon erős elszínezést szeretnénk, használnunk kell mellette a White Balance beállításait is. A Kelvin csúszkát balra tolva erős kékes elszíneződést kapunk, jobbra pedig sárgás színeket. Úgyszintén a Tint csúszkával balra zöldesebb, jobbra lilásabb végeredményhez jutunk. Ezeket a Color Balance beállításaival kombinálva igen durva színeltolást is elvégezhetünk. Egy erős zöldes színezethez például kattintsunk a színkör zöld színére, majd emeljük a Saturationt maximumra. Ha még ennél is keményebb változásra vágyunk, húzzuk le alacsony fokozatra a Tilt csúszkát!

Az eredeti képállapot visszaállításához a panelek jobb felső sarkában lévő, balra mutató nyílra kell kattintanunk. A lefelé mutató nyíllal elmenthető a beállítás, vagy egy korábban mentett tölthető be. A Color Balance esetén itt két gyári mentést is használhatunk A Cool Look egy kicsivel hidegebbé, a Warm Look pedig melegebbé teszi a színösszhatást.

A Capture One 4 Professional változatában sokkal komolyabb színmódosításra is lehetőségünk van. Egyrészt egy új Skin Tone eszközt kapunk a fentieken kívül, amellyel akár egy kattintással állítható be az emberi bőrtónus, az összes szín pedig ehhez igazodik.

A PRO verzió legfontosabb eltérése azonban a Color Editor, ami tényleg profi színmódosításokra ad lehetőséget. Tartományonként állíthatjuk például a színeket, akár az erősségüket, akár a világosságukat véve alapul. Kiemelhetünk csak egy színt, például a kéket, vagy egyensúlyba hozhatjuk a többivel, amelyek eközben változatlanok maradnak.

Aki ezután a száraz tanóra után mégis csillapíthatatlan vágyat érez, hogy kipróbálja a szoftvert az alábbi linken megtalálja az utat a 30 napos próbaverzióhoz.

A cikk elkészítését a Tripont Kft. támogatta, ahol 29 988 forintos bruttó fogyasztói áron szerezhető be a Capture One 4.0 Windows és Mac OS rendszerekre telepíthető változata.

Digiretus.hu


Kapcsolódó anyagok:

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !