A digitális fotózásban, bizonyos értelemben, még mindig referenciának számítanak a filmes képhatások. Programok és pluginek tucatjai foglalkoznak azzal, hogy a filmes fényképezés hangulatát csempésszék a digitális fotók pixeleibe, sőt egyes fényképezőgépek is tartalmaznak ilyen hatásokat emuláló beállításokat. Következő példánkban a negatívfilm színvilágát próbáljuk megközelíteni Photoshopban.
Ez lesz a kiindulási képünk. Egyébiránt érdemes olyan fotót választani, amely sok színárnyalatot tartalmaz, hogy a hatás még érzékletesebb legyen.
Szinte szokásossá vált induló lépésünkkel kezdjük: duplázd meg a rétegeket. Ennek előnye nyilvánvaló. A létrejött második rétegen nyugodtan babrálhatunk, módosíthatunk, míg az alsó réteg a kép kiinduló állapotában marad. A módosítás végeztével aztán az eredeti és a módosított réteg közötti összhatásmódot, vagy áttetszőséget változtatva, erősíthetjük vagy gyengíthetjük a hatást.
Tehát az első lépés a Layer/Duplicate Layer lesz. Ezután a Layers palettáról válts át a mellette lévő Channels palettára és jelöld ki a Red (piros) színcsatornát.
Válaszd ki az Image/Adjustments/Brightness/Contrast parancsot és a megjelenő ablakban a Contrast értékhez írj be 40-et. Ez az érték természetesen tetszőleges lehet, minél nagyobb, annál erősebb lesz a színhatás, de mindenképpen pozitív szám legyen. Mi egy közepes értékkel elégedettek vagyunk.
Ha elkészültél, válts át a Blue (kék) színcsatornára!
Az előbbi lépést tedd meg ez esetben is. Tehát a Brightness/Contrast parancs ablakában a Contrast értéknek írj be 40-et! Így mind a piros, mind a kék színek kontrasztján erősítettünk.
Ha elkészültél jelöld ki az RGB színcsatornát, majd váltsd vissza a Layers palettára! Az Opacity értékkel finomíthatod az eredeti (alsó) és a módosított (felső) réteg arányát. Példánkban ezt 75%-ra állítottuk. Az érték minél nagyobb annál erősebben látszik majd a módosulás hatása.
Legvégül a Layer/Flatten Image paranccsal egyesítheted a két réteget, majd mentheted a képet.
A végső képen jól látszik, hogy a színek teltebbek kontrasztosabbak lettek és bizonyos irányokban (pl. magenta) eltolódtak. A filmszerűséget esetleg a Filter/Artistic/Film Grain effekt alkalmazásával erősítheted, mely filmszerű szemcsézetet ad a képhez. Példánkban ezt most nem használtuk.