Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



GIMP|2009.12.09.

Fellegek az égen

szint: haladó


Kék egünkre bárányfelhők kerülnek.


 

Kék égbolt


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió




"Az ég színe kiégett, vagy nem is volt neki, lehetne-e idevarázsolni némi kékséget, és hogyan? A segítséget köszönöm.

N. Endre



Legfőbb problémánk az volt az éggel, hogy elég kusza ágak tengeréből világlik ki a fehérsége. Az egész művelet sarkalatos pontja a fehér ég pontos kijelölése. Ha megpróbálnánk az ágak mentén végigjelölgetni az összes fehér területet, bizony a fél életünk rámenne a dologra. Szerencsére itt van nekünk a lehetőség, hogy egy maszkot hozzunk létre valamelyik színcsatornából.
Kézenfekvő megoldás volt a kék csatorna maszkká alakítása, hiszen itt a legnagyobb a kontrasztkülönbség az ég fehérsége és a többi, számunkra lényegtelen terület között. A kék (Blue színcsatornából először is egy másolatot (alfa csatornát kellett létrehoznunk, mivel ha az eredetin dolgoznánk, a befolyásolná a teljes kép színeit. Az alfa csatornát úgy hoztuk létre, hogy a kék csatornasávját ráhúztuk a Create New Channel ikonra.



Az alfa csatorna és az azon elvégzett módosítások nincsenek kihatással a képre. Segítségével legtöbbször kiváló maszkok készíthetők, így az elvégzett módosítás, csak a kép azon részére lesz hatással, ahol a maszk nem takarja azt. Ez jelen esetben az alfa csatorna fehér részeit jelenti.

Kijelölve új, alfa csatornánkat, csupán egy kicsit kellett alakítanunk rajta, mégpedig tovább növelnünk a kontrasztot. Azok a részek, ahol nincs szükségünk az ég kékjére, minél feketébbek, a z ég pedig minél világosabb legyen a csatornán. Jól különüljenek el a kusza ágak az ég fehérjétől!
Az Image/Adjustments/Levels eszközhöz fordultunk segítségért a kontraszt emeléséhez. A szerkesztőablakban a sötéteket jelző nyilat jobbra toltuk, így még az alfa csatorna még sötétebb lett és még jobban elvált az ágak feketéje az ég fehérjétől. Erre volt szükségünk.
Az így létrejött kétszínű (fekete-fehér) kép kiváló maszk lesz a továbbiakhoz. A fekete területeket a módosítások nem veszik majd figyelembe, míg a fehér részeket gond nélkül dolgozhatunk.
A Ctrl gombot nyomva tartva és a kétszínű alfa (maszk) csatorna nevére kattintva létrejön a kijelölés, csak a fehér területeken.



Most jöhet az ég kékje!
Az alfa csatornáról az RGB csatornára kattintottunk, ahol még mindig az érintetlen fotó fogadott bennünket, egyetlen kivétellel: az ég fehérje pontosan ki volt jelölve a fák ágai között.
Átváltottunk a Layers (Rétegek) palettára, majd az alsó ikonsorból a Create New Fill or Adjustment Layer ikont választottuk, a megjelenő menüben pedig a Gradient lehetőséget.




A megjelenő ablakban a fenti értékeket állítottuk be. A Gradient sor színátmenetére kattintva megkapjuk a az átmenet szerkesztőablakát, ahol beállítható a kívánt szín. Ez esetünkben egy világoskék árnyalat volt, az ellentétes oldalon pedig fehér.




Elvégezve a műveletet már egész szép eredmény fogadott, de kicsit még finomítottunk a dolgon. A Gradient réteg átlátszóságát (Opacity) 40%-ra, összhatásmódját pedig Linear Burn-re állítottuk, majd a Layer/Duplicate Layer paranccsal megdupláztuk a Gradient réteget. Ezután a felső Gradient réteg színes kis ablakába duplán kattintva visszatértünk az előző pontnál bemutatott Gradient Fill beállításokhoz, majd az átmenet szélességét a felére vettük. Így a korábbi kék átmenetünk fölött kaptunk egy gyorsabb plusz kék réteget, ami az ég tetejének kékjét erősíti, így a légkör okozta természetes átmenetet szimulálja.




Eredményül egy erőteljes, nyári kék égboltot kaptunk. A maszknak köszönhetően a kék átmenet nem érvényesül az ágakon és az üdezöld lombozaton, csak az ég volt fehér területein. A hatás a két Gradient réteg átlátszóságának növelésével erősíthető, csökkentésével gyengíthető.

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !