Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Harmadik szem|2009.12.08.

Harmadik szem (Fotóelemzés)

 


Koncertfotók I.


 

Harmadik szem (Fotóelemzés)


Alaptémájukban azonos, mégis igen különböző fotókat kaptunk Bátky-Valentin Szilvia munkái közül. Koncertfotókról van szó, amiket aztán odaadtunk Turay Balázsnak, hogy ugyan mondjon már róluk valamit. Egész pontosan ezekkel a szavakkal adtuk át neki: Ugyan, mondj már róluk valamit!

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - fotóelemzés

 


Három alapeset

Ki? Mit? Miért?

www.digiretus.hu - fotóelemzés


Amikor koncertek fényképezésére adjuk a fejünket, a lehetséges nézők szempontjából szinte mindegy, hogy megrendelésre, vagy kedvtelésből igyekszünk kedvenceinket megörökíteni!

A nézőinknek ugyanis mindegy, hogy például az itt látható esetben, miért nem derül ki, milyen hangszeren játszik az ábrázolt úriember. Már persze, ha hangszer van nála, s nem a számítógépet babrálja! A koncertfotó ugyanis nem csak arról az adott alkalomról kell, hogy szóljon, hanem jó esetben megmutatja, ki milyen viszonyban van a hangszerrel, társaival, a közönséggel, egyszóval megpróbál valami lényeges, rá jellemzőt mutatni! Értem persze, hogy a kép az arcra és a falra vetülő fényekről szól, meg az árnyékokról, csak akkor engem már jobban érdekel egy sokkal szubjektívebb, sokkal inkább a fotóról szóló képkivágás, jelesül az arc, és a mögötte lévő fény és árnyékok. Tessék kipróbálni egy papírkerettel, ollóval, vonalzóval, vagy bármilyen szoftveres eszközzel szűkíteni a képet!

Nekem a kevesebb többet mond.

 

www.digiretus.hu - fotóelemzés


Nagyon szeretem a szűk kivágásokat. A fotó esetében is jól tereli az ember figyelmét a megfelelő irányba. Arra, amerre a figyelmet valóban terelni szeretnénk. És arra is, amerre kevésbé!

Minden erős emberi felindulást mutató kép annak a veszélynek van kitéve, hogy az érzelmek hullámzása átcsap a tragédiából a komédiába, a súlyosból a könnyedbe. A ráncok, a gyűrődések, a színes fények megteremtenek egy atmoszférát, s csak rajtunk múlik, hogy mely képkivágást alkalmazva, melyik pillanatban nyomjuk le a fényképezőgép exponáló gombját. Az is rajtunk múlik, milyen záridővel dolgozunk, s használunk-e segédfényeket. Mert, ha bemozdul a gyűrött, örjöngő arc, talán sokkal több figyelmet szentelünk az érzelmeknek, mint akkor, amikor finoman, ahogy a szaknyelv mondja, ráderítünk, s már hallom is a fogorvosomat, bal felső kettes korona, a hármas, a négyes...


www.digiretus.hu - fotóelemzés


Klasszikus átlós kompozíció. A szememnek nagyon tetszik ez a kép. Szép ahogy a horizont balra dől (!), de a fények (a reflektor, és a megvilágított arc) ezt ellensúlyozzák. A fényekről még annyit, hogy szép a bal oldali férfialakot körbevevő sugárzás is. Az alakhoz jól kapcsolódik a mikrofon állvány, s tőle szépen vezeti a szemet a szintetizátor(?) élén lévő fény a hátsó figurához. Itt azonban furcsa dologra kellene figyelmesnek lennünk! Vajon ki ez a két ember? Biztosan vannak, akik így életlenül, vagy akár ellenfényben is felismerik őket, szerintem ez a többséggel nincs így. Éppen ezért, ha az eszemre hallgatok, akkor a képen máshogy osztom el az élességet. Ezt akkor is kiemeli persze, tehát hangsúlyozza a másik életlen figura. Sőt, a figyelem így vetül rá még jobban, hiszen ő az, aki a fényben van, s az élességgel ő az, akit felismerhetővé tettünk. Most ugyanis mindketten egymás mellé rendelt szerepet játszanak, amivel kompozíciós szempontból még nem lenne baj. Jelenleg csak annyi ezzel a gond, hogy nem tudjuk ki van ezen a szépen komponált, és fényképezett képen.


Szöveg: Turay Balázs
honlap
Fotók: Bátky-Valentin Szilvia
honlap


A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti azokat.

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !