Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.09.

Fotók átméretezése III.

szint: nagyon könnyű


Lássuk a legkézenfekvőbb megoldást!


 

Színezünk


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - Önökkérték - Színezünk




"Katona koromban készült, egy kezdetleges géppel. Jó lenne, ha tudnátok róla egy közelebbi éles felvételt csinálni. Esetleg, ha kicsit kiszíneznétek, még jobb lenne."

T. Emil




Sajnos, mint a mesebeli jótündér - csak a fele kívánságot tudtuk teljesíteni, ami ezúttal a kép kiszínezése.

Az élesítésről:


A kapott fotón a fókusz valahol az előtér apró virágain van, de a kép egésze sajnos nagy mértékben életlen. A képszerkesztő technológia mai állása szerint nincs olyan eszköz, amely részleteket varázsol a részlettelen képre. Az élesítés az adott világosságú területek taláklkozásának kontrasztját növeli. Kontrasztos éleket tehát kapunk, de így életlen foltok helyett, éles szélű foltokat kapunk, tengernyi zajjal körítve. Ez látható a felső ábrán. Nincs új részlet, nem látjuk a rakéta oldalán a feliratot (ha volt), nem "cizelláltabbak" a lángnyelvek. A kontraszt ugyan nőtt, de a folthatás maradt és a zaj is nőtt. Az élesítésnek a részletteliség hatását kell adnia, ami ezzel a fotóval kapcsolatban lehetetlen. A sci-fikben látott varázslat, amikor egy ipari kamera elmosódott képéből olvassák ki az 1 kilométerre lévő autó rendszámát....hmm, erős túlzás. Hatásos trükk ha lekicsinyítjük a képet, így a részletteliség illúziója jön létre. Legalábbis az eredeti látványhoz képest.

A képen lévő karcolás és szennyeződés foltokat még nagy méretben eltávolíthatjuk, elég jó eredménnyel, amit múltkori Önökkérték leírásunkban részleteztünk. A folyamat most is hasonló. A Filter/Noise/Dust&Scratches (Szűrő/Zaj/Por és karcolások) eszköz segítségével távolítottuk el a zavaró szemcsék nagy részét, majd a Healing Brush eszközzel javítottuk át a nagyobb karcokat, hibákat és az előtér néhány zavaró képelemét (belógó szikla (?) és fémkábel (?)).




A következő előkészület a kép világosságának és kontrasztjának előzetes javítása. Ehhez az Image/Adjustments/Levels (Kép/Korrekció/Szintek) parancsot használtuk. A fenti képen láthatók beállításaink. A sötét tónusok világosságát jelölő bal oldali fekete háromszöget jobbra toltuk, ezáltal növeltük a sötét területek telítettségét. A középtónusokat jelző középső szürke háromszöget ezzel szemben balra toltuk, ami világosságot adott a kép egészének.




Ezután kezdtünk hozzá a kép színezésének. Ennél a fotónál viszonylag könnyű dolgunk volt, hiszen a kép két főszíne alul a lombozat és fű zöldje, felül pedig az ég kékje kell legyen. Legegyszerűbb módszer az volt, ha a Layers palettán egy átmenetes színréteget (Gradient) hozunk létre. A lenti piros nyíl jelöli a menü ikonját, ahol a Gradient parancs megtalálható. A feljövő ablakban először egy fűzöldből átlászóba futó átmenetet hoztunk létre, amit aztán a Gradient Tool (G billentyű) segítségével a képre rajzoltunk. A fotó alsó fele így egy csökkenő intenzitású zöld felületet kapott. A réteg összhatásmódját Normalról Colorra állítottuk, ígya zöld szín átszínezte az eddig szürke alsó területeket. Mivel olyan részek is zöldek lettek, amiknek eredetileg nem lett volna szabad (például a rakéta füstje, lángja, így a zöld színátmenet rétegén jobbra látható rétegmaszk képre kattintottunk, majd egy síma ecsettel kimaszkoltuk azokat a zöld részeket, ahol nem volt szükség erre a színre. Ha az ecset átlátszóságát (opacity) a felső menüben kisebb értékre állítjuk, sokkal finomabban törölhetjük a nem kívánt "zöldséget".
Hasonlóan készült el az ég is, a fenti lépéssort újra ismételve. Itt egy égszínkékből átlátszóba hajló átmenetet készítettünk, amit a kép tetejétől közepéig vittünk fel a Gradient eszközzel. A kék a fotó tetejét elég egyöntetűen tölti be, tehát itt nem volt szükség maszkolásra.



A levegőtávlat miatt az előtérben lévő dolgok mindig élénkebb színben látszanak. Némileg ezt a hatást utánozva ismételtük meg a fenti két lépést. Újra egy zöld átmenetet választottunk, ezúttal kissé zárgásabb, élénkebb árnyalattal és a kép alsó szélétől a kép alsó 1/5-éig rajzoltunk egy új átmenetet, amely az előtérben lévő zöld nyövények élénkebb színét adta. Az ég mélységét egy kissé mélyebb kék, a fotó felső 1/4-ét kitöltő átmenettel oldottuk meg. Ettől az ég színe még valósághűbb lett.
Az ég rétegének összhatásmódja ezúttal nem Color, hanem Hard Light lett, ami még jobban kihozta ezt a hatást. Az új zöld átmenetünknél is használhatjuk a Hard Light összhatásmódot, de maradhat Color-on is.




A fotó színezésének végső mozzanata, az apróbb tárgyak színének megadása.

Ezekhez egy-egy teszőleges színt választottunk, amiről úgy gondoltuk, hogy az eredeti képen is hasonló volt. Egy kisebb méretű, lágy szélű ecsettel vittük fel a részletekre a "festéket". Célszerű, minden színhez külön réteget használni. Így került fel egy-egy rétegen, az előtér apró virágainak képzeletbeli lilája, a füst szürkéskékje, a távoli dombok zöldeskék sávja és a lánygok pirosai és sárgái. Ezekhez a műveletekhez nem tudunk konkrét tanácsot adni. Egy kis kézügyesség és képzelőerő szükségeltetik hozzá. Minél több apró, finom színréteggel gazdagítjuk a képet, annál valósághűbb eredményt kapunk. Persze cikkünket nem húzhatjuk végtelenségig, így csak a fontosabb dolgokat festegettük. Az egyes rétegeknek adjunk Color összhatásmódot!




Utolsóként egy kis párát-felhőket vittünk az égre. Ehhez az elején megismert átmenetes színfestéshez hasonlóan egy fehér átmenetet festettünk az égre. Ezután - ahogy a zöld csatornánál az elején - a maszk kiegészítő rétegre váltottunk és a Filter/Render/Clouds (Szűrő/Alkotás/Felhők) paranccsal felhőket varázsoltunk az égre. Mivel így a felhők a teljes képet fedik, egy lágy szélű, nagyméretű ecsettel a tájról és a nem kívánt felületekről eltávolítottuk és az Opacity (átlátszóság) csökkentésével lágyabbá tettük őket.

Ebben a lépésben történhet a kép kicsinyítése is, az Image/Image Size (Kép/Képméret) parancs segítségével.





A végén egy kis automata kontraszt (Image/Adjustments/Auto Contrast) és némi színtelítettség növelés (Image/Adjustments/Hue Saturation) még jobban feldobhatja a képet. Kicsinyített méretben megpróbálkozhatunk némi élességállítással is (Filter/Sharpen/Unsharp Mask), és ezzel el is készült a "mű".

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !