Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photshop Video|2015.03.28.

Élek lágyítása (Photoshop Videó)

szint: haladó


Hogyan tüntessük el a túlzott élesítés utóhatásait Photoshopban


 

Koncertfotók II.


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - fotóelemzés

 




Több tucatnyi koncertfotót néztem át, s ez számomra az egyik legkedvesebb. A fotós nagyon szépen használja az éles-életlen felületek adta lehetőséget. A gitár nyakára és a húrokat lefogó kézre koncentrál (ide élesít), a háttérben pedig felismerhetően, kimondottan festői módon életlenül mutatja modelljét.
Több dolog van, ami azonnal eszembe jut erről a képről. Először is a német-alföldi festő Rembrandt egyik műve az Éjjeli őrjárat. Hogy kerülünk a koncertről hirtelen Amszterdamba, ráadásul egy kis időugrással 1640-be?

Érdemes megnézni a Wikipédián a Rembrandt kép szereplőit, színeit, fényeit. Ott láthatóak ugyanis hasonlóan szép szabályos, kissé szoborszerű arcélű urak, hasonló frizurával és szakállal.
Ha éjjel, vagy sötét helyen fényképeznék, engem a hasonló fények és színek fognának meg, valami, amit talán atmoszférának mondanék.

Ami másodikra eszembe jut, az Ridley Scott Szárnyas fejvadász című filmje. Érdemes többször is megnézi annak, akit érdekel a fényképezés.
Ha a sötét háttér előtt plasztikusan megvilágított arcokra, alakokra, vagy csak kezekre gondolok, akkor néhány fekete-fehér képet is érdemes lenne megnézni! A gitáros kezei ugyan szépek, de inkább az arc, ami szépen világított.

Hogy a kéz, az arc mennyire kifejező egy koncerten nem vitás (persze a hangzás is, ezt el kell ismernem), de azt érdemes észrevenni, hogy az arc, mint a lélek tükre, - Európában - mindig árulkodik valamilyen érzelemről, hangulatról, esetleg jellemvonásról.
Ezért szeretném megemlíteni, hogy akár csak egy kézfej mennyi mindent elárulhat két ember kapcsolatáról... erről még majd bővebben is írok, de elárulom a képet, amire gondolok André Kertész készítette, a címe pedig Anyám keze.






Az előző kép kapcsán felmerült az arc, és a kéz kapcsolata. Ha tanulmány rajzot készítenénk (vagy tanulmány fotót), akkor az arc és a végtagok kifejezést használnám! Az előző esetben ez a kapcsolat harmonikus volt, és „gond” nélkül ….

Ennél a képnél azonban picikét öncélúnak érzem az élesen kirajzolódó kezet, és mögötte az életlen arcot. Fontos, hogy ezt a kontrasztot, az előző képpel ellentétben az is erősíti, hogy az éles, és élettelen egymással átfedésben vannak. A másik képben tekintetünk az éles képről átsiklik az életlen arcra, míg itt inkább tekintetünk belebukik ebbe a helyzetbe. Se feszültséget, se harmóniát nem érzek ettől a megoldástól. Nem látom pontosan, miről is szól a kép! Azt pedig a fotós, a rajzoló, bár akárki nem várhatja el tőlem a nézőtől, hogy kitaláljam a gondolatát. Itt viszont álljunk meg egy pillanatra. Ez nem azt jelenti, hogy nem kell tudnunk képet olvasni, nem kell megpróbálnunk gondolkozni azon, mit akarhat a szerző mondani a képpel! Ha csak átfutunk a szemünkkel néhány képet, az nem képnézegetés! Olyan, mint belezabálni három -féle sütibe, és ott hagyni az egészet.

Ha hagyunk magunknak időt egy kép megnézésére, és átgondolására, megtalálhatunk számos olyan dolgot, amitől az élményt ad, részünkké válik, akár tanulunk belőle valamit! Például magunkról, vagy magunknak a következő képünk elkészítéséhez!

Lehetek gonosz? Csak egy kicsit!
Amikor először erre a képre néztem, egy kérdés jutott eszembe: három kiló hatvan, maradhat?

De lehet, a szerző pont ezt akarta mondani!




Azért a srác elég stabilan áll, még akkor is, ha fotós kicsit bedöntötte jobbra. Az ilyenekből lesz aztán a sajtóetikai per: rossz színben tetszett engem ábrázolni! Amikor ilyen képet látok, mindig eszembe jut, vajon ettől a fickótól is megkérdi-e a mamája, hogy evett-e már aznap, s hogy vett-e fel sapkát, sálat, nehogy a gyenge egészsége...

Aztán az is eszembe jut, hogy milyen képaláírást lehetne gyártani! Mit mond? Köszöntöm a Kongresszus résztvevőit, meg azt a két szőkét a második sorban...

De beszéljünk komolyan a fotográfiáról!

A kép tehát erősen jobbra dől, ez látszik az alak tartásából is, meg a cintányér állványból is. Ez természetesen kölcsönözhet valamennyi dinamizmust a képnek! Az ezzel ellentétes tekintet, és a markáns arckifejezés ezt persze ellensúlyozza. A háttér tökéletesen homogén, ez kiemeli a szereplő alakját. Csak a már említett cintányérból és a reflektorok fényéből tudjuk, hogy koncerten vagyunk.
Azt, hogy a háttérről leválasszunk valakit, vagy valamit, azzal lehet elérni, hogy teleobjektívet használunk. Ezek legjellemzőbb tulajdonsága, hogy a hátteret csúnyán mondva elkenik, közepes rekesz értékek esetén is életlennek mutatják. A látószög szűk, olyan, mintha egy keskeny, hosszú csövön nézelődnénk! A környezetet teljesen el tudjuk hagyni, könnyen koncentrálhatunk kizárólag a főtémára!
Fontos, hogy a hosszú gyújtótávolság függvényében rövidebb záridőt állítsunk be!

Ja, és még egy dolog! Én csak arra lennék kíváncsi, hogy mit hordanak egy ilyen ágyékkötőnek is beillő bőr táskácskában?

Szöveg: Turay Balázs
honlap
Fotók: Bátky-Valentin Szilvia
honlap


A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti azokat.

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !