Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photshop Video|2013.11.25.

Élesítünk 1. (Photoshop Videó)

szint: nagyon könnyű


Hogyan élesítsük fotóinkat Photoshopban.


 

"...kísérletező természet vagyok, ezért szeretem a digitális technikát..."


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - Interjú - Rácz Balázs


 

Interjú:
Rácz Balázs


Ehéten Rácz Balázs kaptuk képzeletbeli interjúmikrofonunk végére, aki igazán sokszínű egyéniség. Amellett, hogy eredeti foglalkozása operatőr, az állóképek ezernyi területe is érdekli.


- Szokásos kezdő kérdésünk. Mi vezette a fotózás irányába? Honnan jött az indíttatás, hogy elkötelezze magát mellette?

Mint gondolom sokan, én is édesapám révén kerültem kapcsolatba a fényképezéssel. Az ő fényképezőgépét kértem olykor kölcsön. Otthon kis házi labort rendeztünk be,ahol később én már egyedül is rengeteg időt töltöttem. Lehet,hogy
közhelyesnek ható mondat,de a fehér lapon fokozatosan megjelenő látvány tényleg életre szóló élményt jelentett.
Akkor,amikor digitális technika elérhetővé vált nagy
lelkesedéssel vágtam neki ennek a területnek. Olyan dolgokat sikerült megvalósítanom,amiről korábban a házi laborban álmodni se mertem.

- Úgy tudjuk operatőr az egyik végzettsége. Melyik területen érzi magát inkább otthon, a mozgó vagy az állóképek világában?

Időm nagyobb részét az operatőri munka tölti ki,bár
szerencsére egyre több fotós felkérés is érkezik.
Mindkettőt szeretem,de egészen más gondolkodásmódot, hozzáállást kíván. A fényképnél talán nagyobb lehetőségem van az aprólékosabb előkészületekre, utómunkára, az elképzelésemet az ötlettől a végső képig magam ízlése szerint alakíthatom. Az operatőri munkában sokkal inkább
csapatban kell gondolkodni, többféle elképzelésből kell egy közöset alkotni.

- Képeit elnézve rengeteg terület érdekli a fotózáson belül. Találunk köztük csendéletet, tájképet, tárgy-, és sportfotót. Honnan ez a sokszínűség?

Sokminden érdekel szeretem kipróbálni magam sokféle területen. Kihívásnak érzek minden lehetőséget,ahol egy egy új területen próbálhatom ki magam. A tájképeket főként utazások során készítek. A természet ereje, sokszínűsége
mindig is lenyűgözött. Idővel szeretnék specializálódni egy adott területre,az hogy mi lesz az, majd az idő és a visszajelzések alapján eldől.

- Van esetleg olyan téma a sok közül, ami kedvesebb Önnek a többinél?

Általában az olyan témákat szeretem ahol a látványt, a hangulatot magam teremthetem meg, ezért kedves terület számomra a kreatív tárgyfotó,ahol lehetőségem van kísérletezésre.

- Több fotóján látható, hogy a digitális képszerkesztésben is elmélyedt. Hol érzi a határt a még megengedhető módosítás és az etikátlan beavatkozás között? Van egyáltalán határvonal?

Régóta dilemma ez és örökös vitát kavar fotós berkekben ez a téma. Véleményem szerint, aki rossz szándékkal, hazug dologra akarta használni a képet az korábban,a „filmes korszakban” is megtehette,csak akkor több időbe telt.
Azon múlik véleményem szerint mi a célja a módosításnak. Ha a kép hangulatát, mondanivalóját erősíti, lehet az bármilyen mértékű beavatkozás engem nem zavar. A probléma szerintem
akkor van,amikor mást akar a képpel elhitetni, például elkapott pillanatnak akarja láttatni azt ami nem az.
Fontos szerintem,hogy milyen területen alkalmazzák. Reklámfotónál véleményem szerint sokkal több módosítás belefér, hiszen sejthető,hogy a látvány valószínűtlen,eltúlzott a riportfotónál viszont szinte semmilyen beavatkozás nem megengedhető.

- Mi a véleménye a digitális és az analóg filmes technológia viszonyáról? Mik a legfőbb előnyei a két területnek?

A filmes technika felbontásában ma is verhetetlen, ezzel gondolom nem árultam el nagy titkot. A digitális technika viszont lehetőséget ad korlátlan számú kísérletezésre, új, egészen más gondolkodásmódra taníthatja azt, aki szeret
tanulni. Sokan mondják,hogy a digitális technika
előretörésével az emberek elfelejtenek fényképezni, hiszen rögtön visszanézhető az eredmény korlátlan számban lehet tovább próbálkozni. Véleményem szerint a digitális technika által pont annyian tanulhattak meg fényképezni,mint ahányan
elfelejthetnek. Számomra különbözik is a fényképezéstől, sokkal inkább hívnám képalkotásnak. Valahol olvastam, hogy a
filmnél az expozíció pillanatában elkészül a kép, a
digitális technikában ez a folyamat csupán első eleme. Engem a digitális fotó ezen része érdekel leginkább.

- Ön a kettő közül melyiket részesíti előnyben?

Én kísérletező természet vagyok, ezért szeretem a digitális technikát. Itt egyszerre van jelen a spontanaitás (a kép elkészítésének pillanatában), és az aprólékosság ( a kidolgozás, utómunka során). Fontosnak tartom, hogy legyen prekoncepció,ne egy rosszul sikerült képet próbáljunk meg utólag javítgatni. Persze nem szabad szerintem nagyon
komolyan hozzáállni. Kísérletezés során is rátalálhat az ember saját stílusára, kialakíthatja saját
technikáját, módszerét.



- Elárulná nekünk nagyvonalakban, hogy milyen felszerelést használ?

Nikon d70, Nikon 18-70 mm, Nikon 50 mm 1.8, Metz vaku, ernyők, derítőlapok.

- Ha valaki nem az interneten, hanem egyéb helyen szeretné megnézni fotóit, hol találkozhat velük.

Hamarosan néhány képem látható lesz a Majd Leonard étteremben.

Köszönjük az interjút!


Rácz Balázs weboldala:
www.raczbalazs.tk

 

 

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !