Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photshop Video|2016.02.27.

Drámaibb fotó (Photoshop Videó Tipp)

szint: haladó


Kicsit bekukkantunk a Camera RAW filterbe, mellyel már nem csak "nyers" fotók, de JPG képek is hatásosan szerkeszthetők. Egy kis szoftver-a-szoftverben ez a Photoshoppon belül.


 

Harmadik szem (Fotóelemzés)


Bon Jovi szerint egy dal sikerének elsődleges titka a jó cím. Úgy tűnik Turay Balázs is Bon Jovi rajongó, hisz eheti elemzésünkben a címeken akadt fenn. Ezen kívül szó lesz még olyan mellékes dolgokról, mint a fények és a kompozíció.

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - fotóelemzés

 



Figyelem

Azon tűnődöm, dicsérni kezdjem-e a fotóst, vagy értetlenkedjek a kép címe miatt! Legyünk túl a nehezén! Azt javasolnám, hogy bízzunk a kép erejében, már ha sikerül ennyire pátosz mentes, minden erőltetettség nélküli portrét készítenünk valakiről! Ugyanis látom, hogy a kis kölök figyel. Vagy úgy tesz. Erősen néz lefelé, érzem, hogy koncentrál, és nem csak eljátssza! (Ha igen, a sem baj, meggyőzően teszi!) Ezért nem látom okát, hogy a szerző megmagyarázza nekünk, mi van a képen! Nyugodtan bízzon meg a nézőben, akit ha komolyan érdekel a dolog, el fog rajta gondolkozni, mit miért láthat, örül, rossz kedve lesz, sopánkodik, töri a fejét, stb.

A kép kompozícióját maga a rajta szereplő gyerek arca, és az arcán lévő fények adják. Nincs más, ami a figyelmet elterelné, más irányba vinné a tekintetünket. A képen látható tekintet vezeti a szemünket. Ha már nem találunk szem kontaktot, próbáljuk kigondolni, mit nézhet, miben mélyedhetett el ennyire. Ez pont elég információ, hogy ne kapjuk meg a képet, és vele mindent készen, amire csak annyit lehet mondani, szép, szép.

A fény szépen emeli ki ezt az arcot a sötét háttérből, ahogy mondtam, nincs semmi, ami zavarna minket abban, hogy a mozdulattal, a fényekkel foglalkozzunk. A visszafogott színek, a kicsit kemény árnyékokat adó természetes fény, és a tekintet kifürkészhetetlensége változtatja ezt a fényképet az egysíkú, hétköznapi gyerekfotóból többször is megnézhető képpé.
A sötét háttér, a középpontból erősen elmozdított arc tökéletes elhelyezést igényel a képhatárokon belül. Ha egy kicsi bizonytalanság is felmerül, a kompozíció felborul, valami furcsa, zavaró érzésünk támad. Erről itt most nincs szó, bár a fotós egy gondolattal talán lejjebb is fordíthatta volna kameráját! Talán!



Pogácsakészítés

Aki nem látná, most olvashatja! Persze ha van balatoni, szülinapi, és pogácsás mappánk, akkor értem! Ha nincs, akkor meg hagyjuk a címet, hiszen ezt a képről is tudjuk!
Ezt főleg akkor érdemes megfogadni, amikor egy kép nem szorul semmilyen magyarázatra, szöveges kiegészítésre, értelmét nem attól nyeri el, hogy megismerünk egy a megértéshez elengedhetetlenül szükséges háttértörténetet!
Az imént a kompozíciónál fejeztem be, ott, hogy talán egy gondolattal lejjebb kellene látnunk, alul több kéne, mint fölül! Itt akkor azt mondom: …....
Értem én a dolgot, ilyenkor az ember rögtön mondja, hát igen, már látszott az a vörös terítő, az Adidas csíkos zokni, egyszóval valami, amit jó lenne lehagyni a képről, mert zavar, mert nem tartozik szorosan a témához, elüt a színe az egésztől, ami amúgy sem jó,de különösen épp most nem.
Ez rendben is van, bár ha az egész képmezőt nézem, akkor a pogik kicsit leszorulnak a kép aljára, ott tömörülnek, fönt meg annyi helyünk van...! Mi a megoldás?
Én elgondolkoznék a kép megvágásának a lehetőségén! Ezzel egy kicsit a szerintem itt túlzásnak tűnő sötétből is el lehetne venni! Az előző képhez képest itt végképp sok a sötét, főleg egy olyan helyen, ahol kevésbé indokolt! A kép jobb oldalán lévő arc egyensúlyban van a sötét háttérrel az előző képnél. Ehhez még az is tartozik, hogy persze nem annyira konkrétan, mint a szövegeknél, de a képet balról jobbra „olvassuk”. A háttér jól emeli ki az arcot - amikor a tekintet megáll - a figyelem a kép jobb oldalára összpontosul, oda ahol látni is „valamit”, ahol a fény is van. Ugyanakkor nem mindegy, hogy a tekintetünk milyen utat járt be, milyen térben érzékeljük a látványt (az arcot). Az állóképnél nekem kicsit sok az árnyék, kicsit sok sötétbe forduló forma van, ami nem baj, hiszen ezek a hatások adják a kép atmoszféráját, ez a mély sötét az, amiből a kisfiú arca, keze olyan szépen kiemelkedik. Ezek azok a hatások, amitől figyelmünk nem kell, hogy másfelé kalandozzon, ugyanakkor nekem egy picit hiányzik az árnyékba forduló száj.


Turay Balázs
fotográfus
www.turay.hu


A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti azokat.

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !