Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2014.08.10.

Keretezés VI.

szint: könnyű


Keretezés életlenséggel


 

Emlék


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - Önök kérték




"ez a fotó maradt egyedül a szüleimről, be-szkenneltem és próbáltam javítani rajta, csak ennyire sikerült, ha lehet segitsenek belőle kihozni a legjobbat."

tarjanyipapa


Első látásra nem látszott „nehéz ügynek” és tulajdonképpen nem is volt az, csupán némi időt és türelmet igényelt. Aki rendszeres olvasója a Digiretusnak, az már találkozhatott azokkal a fogásokkal, amiket a képnél alkalmaztam.

A kép legnagyobb problémája az erős kopásnyomokban keresendő. Ezen kívül enyhén foltos, kicsit gyűrött és persze megsárgult, de ezt marha könnyű javítani. Most is az volt a ccélom, hogy megőrizzem a fotó eredeti, analóg jellegét, a szemcsésségét. A küldött kép sajnos elég kicsi volt. Monitorra elég papírképre már nem igazán.

 



Elsőként levágtam a széleit, hiszen arra semmi szükségünk. Ha akarunk majd csinálunk magunknak utólag. Ehhez az M billentyűvel előhívtam a Négyzetes Kijelölő eszközt, azaz Rectangular Marquee Toolt, kijelöltem a kívánt képdarabot, majd az Image/Crop paranccsal körbevágtam.

Ezután dupláztam a réteget (Layer/Duplicate Layer) és a felső rétegen folytattam tovább a munkát.



Most következik a régi, kopott, poros, karcos fotók csodaszere a Filter/Noise/Dust&Scratches szűrő. A fehér kopásnyomokat ezzel távolítottam el a képről. Ehhez 5-ös Radius és 12-es Threshold értéket állítottam be. A zajszűrés így marha erős, de a kopásnyomok nagy részét el akartam távolítani, ami sikerült is.




A két réteg összhatásmódját Darken-re állítottam, ami a sötétebb részletek jó részét visszahozta a képre, anélkül, hogy a fehér kopásnyomok is visszatértek volna.




A felső rétegen egy vektor maszkot hoztam létre az erre szolgáló ikonra kattintva. Ez a maszk maradjon is kijelölve!




Eddig könnyű dolgom volt. Most jön a neheze!
Vissza kellett hozni a képre a lényeges, a zajszűréssel szétmosott részleteket. Ehhez a sima Brush toolt használtam. A kép nézetét kinagyítottam, hogy pontosabban festegethessek vele, majd egy viszonylag kis méretű, lágy szélű ecsetet választottam. Az ecsetméret többnyire 5-15 pixel közötti volt, mindig attól függően, hogy milyen apró részleteket festegettem át. Az ecsettel a frissen létrehozott vektormaszkon festegettem, fekete színnel. A maszk festett területein a felső réteg átlyukadt, így előtűnt az alsó, módosítatlan réteg. A szemek, száj, haj és ruha részletek környékén használtam az ecsetet, vigyázva, hogy olyan részletet lehetőleg ne fessek át ami alatt kopásnyom van, mert az is visszatér. Ehhez a felső réteget folyamatosan ki be kapcsolgattam, hogy lássam, hol kell vigyázni és hol szükséges a részletek visszahozása.




A maradék hibákat a Healing Brush és a Patch Tool segítségével távolítottam el. A Healing ecsetet olyan helyeken használtam, ahol finomabb textúrát kellett egyik helyről a másikra klónozni (íme a használatához egy tipp) a Patch Toolal főleg a háttérnél játszadoztam, ahol egy nagyobb, homogén részt körülkerítve áthúztam azt egy foltosabb rész fölé. Ezeket a műveleteket is persze sűrűn ismételgettem és folyamatosan nagyítottam majd visszakicsinyítettem a kép nézetét, hogy lássam, hol van még szükség „orvosi beavatkozásra”.




Innen már nem volt szükség a két különálló rétegre és a maszkra, így a Layer/Flatten Image paranccsal egyesítettem őket.

A célegyenesben a Shift+Ctrl+U billentyűkkel színtelenítettem a fotót, ami szépen eltüntette a sárgaságot. Mivel a kép elég kontrasztszegény volt, az Image/Adjustments/Levels paranccsal állítottam be a fényviszonyokat és a kontrasztot. A lustábbak használhatják az Auto Contrastot is.




Már csak pár apró simítás, az esetleges hibák eltüntetése a Clone ecsettel – hasonlóan a Healing Brush-hoz – egy vékony fehér keret az Image/Canvas Size paranccsal és a kép elkészült.

(Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy felhívjam kedves olvasóink figyelmét, hogy kissé unjuk már a Dust&Scratches effektet, így ne régi, karcos fotókat küldjetek, mert nem szeretnénk ha minden Önök kérték epizód ugyanarról szólna.)

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !