Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.09.

Polárszűrő hatás

szint: haladó


Tájképek "érdekesebbé tételéhez" ajánlott következő leírásunk.


 

RAW feldolgozás


szint: haladó

A fejlettebb digitális fényképezőgépekből a megszokott JPEG formátum mellett nyers képadataik is kinyerhetők. Az egységesen RAW-nak nevezett formátum megadja számunkra a szabadabb utófeldolgozás lehetőségét. Nem a gépben "megrágott" és tömörített, kevesebb adatot tartalmazó JPEG-gel kell bajlódnunk. A RAW feldolgozás a digitális fotózás labormunkája. Az elkészült kép mondhatni a kezünk által válik valódi fotóvá. Ehhez azonban valami használhatóbb formába kell öntenünk a nyers adathalmazt. Például a Photoshop Elements RAW konvertáló szolgáltatásával.

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Photoshop Elements - RAW feldolgozás - www.digiretus.hu



1. Töltsd be a fotót!
Ez ugyanúgy történik, mint egy mezei .JPG esetében. A digitális fényképezőgépek gyártótól függően általában más és más RAW kiterjesztéseket használnak. Canon gépeknél ez CR2 (régebben CRW), a Nikon nyers fájljai NEF kiterjesztésűek. A konverzió előtt győződj meg róla, hogy a használt RAW konverter (ezúttal a PS Elementsbe épített Adobe Camera RAW) támogatja-e a géped RAW formátumát. Az Adobe konverterét rendszeresen frissítik a legújabb gépmodellek támogatásával. Jelenleg több mint 100-féle nyers formátumot ismer.


2. Főablak
A fájl nem a Photoshop Elements munkafelületére, hanem a fent látható ablakba töltődik be. Nagy részét a bal oldali nézőkép teszi ki, mely körül néhány megjelenítési és egyéb eszközt találunk. Nézzük ezeket a jelölt szekciók szerint!

1. szekció

A felső ikonsor a jól ismert nagyító ikonnal indít. Segítségével 6-400% között belenagyíthatunk a nézőképbe. Jobb egérgombbal egy nagyítási menüt kapunk a támogatott méretekkel.

A kéz ikonnal a nagyított kép görgethető a nézőablakon belül.

A szemcseppentő ikon szerepe itt a fehéregyensúly pontos beállítása. Ha a képen eltolódott a színegyensúly és például az eredetileg fehér falunk kékes színben tündököl a falra kattintva lényegében azt parancsolod a szoftvernek, hogy "Ez a pont itt fehér!". Az összes szín ennek megfelelően tolódik el, remélhetőleg a helyes irányba. Középszürke pontra is kattinthatsz vele.

A két utolsó ikon a derékszögben jobbra és balra forgatás.

2. szekció

Itt szintén a nagyítást állíthatod be, előre definiált értékekben. Alatta pedig (Depth) a kimeneti kép színmélysége szabható meg 8 illetve 16 bites beállításokban. Utóbbi nagyobb méretű, de több információt tartalmazó kép lesz.

3. szekció

A nézőkép job felső sarkánál három megjelenítési lehetőség található. A Preview négyzet lehetőleg mindig legyen bejelölve, hiszen így a nézőképen folyamatosan nyomon követhetők a változások.

A másik két jelölővel a túl sötét árnyékokat (Shadows) és csúcsfényeket (Highlights) jelzi ki a szoftver a nézőképen kékre és pirosra színezve a problémás területeket. Fotós nyelven a bebukást és a kiégést láthatod.

A jobb oldal a beállításoké. A sort egy színcsatornánként megjelenített hisztogram nyitja, amellyel a kép árnyalat eloszlását kísérheted figyelemmel. Fölötte az R/G/B számlálók a kurzor alatti pont színértékeit mutatják.

A Settings menüben a meglévő, vagy korábbi beállításokat hívhatod be, illetve saját beállítási sémát is menthetsz a mellett lévő nyíl gombbal (Save New Camera Raw Defaults):
Image Settings: a kép saját beállításai (ha voltak)
Camera Raw Defaults: a szoftver saját beállításai (vagy a mentett beállítások)
Previous Conversion: az előző RAW feldolgozás beállításai

Custom: saját beállítások

Az Elements cikkek támogatója:

 


3. Adjusztálva
A beállítási ablakrész két fő csoportra oszlik, amik a fenti fülekkel aktiválhatók. Az Adjust beállítások a színeket, világosságot és kontrasztot befolyásolják, a Detail pedig a részletességet (élességet) és a zajt. Maradjunk most az Adjustnál!

A White Balance szekció a fehéregyensúly beállítására használható. RAW fénykép esetén lényegében mindegy milyen beállításban fotóztunk, itt utólag is beállítható, vagy finomítható az eredmény, minőségromlás nélkül. A beállítás történhet a fent említett szemcseppentő eszközzel, amellyel egy fehér vagy középszürke pontra kattinthatsz, de választhatsz előre megadott értékeket is, pont úgy, mint a fényképezőgépben (Auto, Daylight - napfény, Cloudy - felhős, Shade - árnyék, Tungsten - izzó, Fluorescent - fénycső, Flash - vaku). Az As Shot a fényképezőgép beállítása szerint hagyja a fehéregyensúlyt a Custommal pedig mi állíthatjuk azt be, egyedileg. Az egyedi beállítás a következő két csúszkával lehetséges. A Temperature a színhőmérséklet megadására szolgál Kelvin értékekben, a Tint pedig a beállított kép színezetét adja (lényegében a felső csúszka finomhangolása).

A következő négy kezelőszerv a kép világosságát és kontrasztját befolyásolja. Mind fölött egy Auto feliratú jelölőnégyzet található. Ezeket használva a szoftver maga dönti el, milyen beállítás lenne optimális a képnek (a fotó betöltésekor ez az alapállapot). A csúszkák persze egyedileg is beállíthatók.
Exposure: expozíció/megvilágítás beállítása
Shadows: a sötét, árnyékos területek világosíthatók
Brightness: világosság
Contrast: kontraszt

Az utolsó csúszka (Saturation) a színtelítettséget/erősséget befolyásolja.


4. Elmerülünk a részletekben
A következő fülre (Detail) kattintva a kép részletessége állítható be.

A Sharpness segítségével növelhetjük az élességet, bár vigyázz a használatával, mert túl nagy érték esetén a kép "széteshet"!

A Luminance Smoothing és a Color Noise Reduction a képzaj különböző komponenseinek szűrésére használható. Az előbbi a világossági zajt az utóbbi a színzajt csökkenti.



5. Mentőöv
A munkaablak jobb alsó sarkában négy gombot láthatsz. A Help és a Cancel egyértelmű, így ezekre nem térünk ki. Számunkra most a Save és az Open a fontos.

Az Open gombbal a képet betöltheted a Photoshop Elementsbe, ami a bal alsó sarokban lévő Depth beállításnak megfelelő színmélységben jelenik majd meg az Elements munkaablakában. A kép ezek után szabadon tovább feldolgozható, vagy valamely ismert formátumban (JPG, TIF, PNG, stb) menthető. Ezt az utat célszerű választani, ha a fotóból megnézhető, nyomtatható, képgalériába szánt változatot szeretnél készíteni.

A Save gomb segítségével továbbra is nyers formátumú marad a kép, de DNG kiterjesztést kap, azaz platformfüggetlen RAW-vá konvertálódik. Ennek akkor van értelme, ha később is konvertálható, nyers formátumban akarjuk tartani a képeket, például CD-re vagy DVD-re írjuk őket. A DNG képek mellé mentődnek a beállításaink is.

A fenti ablak a mentés opcióit mutatja. A Destinationnel a mentés helye adható meg (Same Location - a kép eredeti helye; New Location - egy új mappa)

A File Naming részben négy szempont szerint állítható be a fájlnév, a fájl számozás (ha számozott nevet kérsz) és a kiterjesztés (nagy-, vagy kisbetűs .DNG).

Az utolsó szekcióban veszteségmentesen tömörítést (Compressed), lineáris konverziót (Convert to Linear Image), valamint az eredeti RAW beágyazását (Embed Original Raw File) szabhatod meg. A JPEG Preview a DNG kép mellé mentett kis .jpg nézőkép méretét befolyásolja.

Az Elements cikkek támogatója:

 


 

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !