Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Dosszié|2009.12.07.

Photoshop CS2: Vanishing Point

 


Az "új" photoshop egyik legérdekesebb újdonsága, a perspektívát is figyelembe vevő klónozás kerül terítékre cikkünkben.


 

Arcformálás


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - Önök kérték




Néhány héttel ezelőtt ezzel a fotóval foglalkoztunk. A kép tulajdonosa azt kérte tőlünk, távolítsuk el a pattanásokat ésa a ráncokat az arcról. Ezt meg is tettük, kivéve a fontosabb mimikai ráncokat, például a mosoly miatt a szájszegletben kialakuló kis barázdát. Ezeknek komolya szerepük lehet egy arcon, nem minden esetben kerülendők, mivel eltávolításukkal könnyen megváltozik az arc karaktere, vagy felszínre kerülhetnek a keményebb jellegzetességei.

Menjünk bele a játékba és távolítsuk el a mimikai ráncokat!



A fenti kép a még érintetlen fotó. Jól látható, hogy az állcsont elég karakteres. A száj körüli barázdák viszont visszafogják a szembetűnő mivoltát. Kicsit slankítják az arcot. Ha eltávolítjuk őket két dologgal kell számolnunk. Teljesen kisimított arccal olyan lesz a modell, mintha levegővel fújta volna fel magát, ezért kerüljük! Ha le is vesszük a ráncokat, mindenképpen őrizzük meg az arcformát! Tehát az árnyékok maradjanak érintetlenek, mert a sima arcfelület "pufók" kinézetet ad a portréalanynak. Utólag eltávolíthatjuk ugyan mindenféle Photoshoppos bűvészkedéssel, de minek vesződnénk vele, ha megőrizhetjük a karaktert enélkül is. A másik dolog amivel számolnunk kell az állcsont hangsúlyosabbá válása. Az állcsont a széles mosoly, vagy a leszegett fej miatt is hangsúlyosabb lehet, mint a valóságban. Ezt szintén utólag korrigálhatjuk. Lényegében erről szól a mostani leírásunk.

A ráncokat a korábbi cikkben írt módon a Healing Brush (J billentyű) eszközzel távolítsuk el!



Az állcsont gyengítéséhez a Photoshop plasztikai sebész eszközét a Liquify-t használjuk, amely a Filter menüből érhető el. A megjelenő ablakában egy egyész sor új eszközt kapunk, melyek közül számunkra csak az első kettő lesz igazán érdekes. Az állcsont módosításához az első Forward Warp Toolt (W billentyű) választottuk.

Fontos, hogy a módosítás előtt használjuk az alul lévő nézetnagyítás menüt, mivel teljesn méretben pontosabban dolgozhatunk. A Liquify előnézeti ablaka szerencsére elég nagy ehhez.

Az ecsetünk méretét és egyéb tulajdonságait a Tool Options alatt állíthatjuk. A Brush Size a mérete. Itt igyekeztünk jó nagy ecsetet választani, ami kb akkora mint az állcsont szeglete. Így szinte egy modulattal módosítható lesz az arc ezen része. A Brush Density az ecset erőssége. Alacsony értéknél többször végig kell mennünk ugyanazon a területen és jobban mossa a képet. Nekünk határozott módosítóeszközre volt szükségünk, ezért 100%-ot adtunk meg. A Brush Pressure a képzeletbeli ecsetnyomás erőssége. Ha alacsony értéket állítunk és húzzuk az ecsetet, akkor hatása egy idő után fokozatosan eltűnik. Mintha festékbe mártanánk és egy idő után kifogyna a festék. Persze itt festékról szó sem lesz, a Liquify jobban hasonlít a gyurmázáshoz, mint a festéshez. A beállított érték itt is 100%-volt.

Megemlíthető még a Forward Warp Tool alatti Reconstruct Tool, amivel festve az eredeti állapotába állítható vissza a kép.



Ahogy írtam, a Liquify-t inkább úgy képzeljük el, mint a gyurmázást. A képen látható arc egy képlékeny gyurmaszobor, amit könnyedén formázhatunk, nyújthatunk és keskenyíthetünk.

Mindkét oldalon nagyjából a pirossal jelölt területet akatuk eltüntetni úgy, hogy a 181 pixeles ecsetünk középpontjával a állcsont kiemelkedő szegletébe kattintottuk, majd a bal egérgombot nyomva tartva egy kicsit beljebbtoltuk. Az arcforma máris keskenyebbé vált.

Ha nem sikerült elsőre, a Reconstruct eszközzel állítsd vissza az eredeti arcformát, majd próbáld újra!

Nagyon fontos, hogy ne essünk túlzásokba. A Liquify már maga is túlzás kissé, hiszen beleavatkozunk a természet által alkotott látványba, de semmiképp nem akarhatjuk, hogy az arc felismerhetetlenségig megváltozzon, hiszen az már inkább a karikítúrák világa. (A Liquify egyébként kitűnő karikatúra eszköz, ha éppen az a cél).



El is készültünk a képpel. Az első változatot azoknak ajánljuk, akik meg szeretnék őrizni az arc természetességét és csak a zavaróbb hibákat tüntetnék el a képről.

Az állcsont formázásával is igyekeztünk finomak lenni, nem túlságosan beleszólni a karakterbe. Reméljük sikerült.

Innentől viszont csak fantázia szabhat gátat a Photoshop használó egerének. A fantázia pedig elég határtalan. Akit érdekel, mire képes a Liquify, ha igazán elengedjük a fantáziánkat, tekintse meg ezt a kis videót!


 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !