Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.09.

Kijelölés III.

szint: haladó


A lekerekített sarkoknak is vannnak a buktatói.


 

Háttér elmosása II.


szint: haladó

A következőkben a Photoshop egyik kiváló szűrőjét a Lens Blurt mutatjuk be. Ugyan életlenítő eszközből már így is túlteng a kínálat a Lens Blur bevezetésére szükség volt, hiszen a sima elmosás helyett az objektívek életlenségét utánozza. Tökéletes lehet tehát a most következő módszerhez, amivel a dönthető (Tilt rendszerű) objektívek egyedi hatását próbáljuk emulálni.

Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Photoshop - Háttér elmosása II. - www.digiretus.hu



1. Töltsd be a fotót!
Az általunk kívánt életlenséghez olyan fotóra van szükségünk, amin a tárgyakra, épületekre, emberekre egy távoli, magaslati pontból nézünk. Tökéletes választás lehet, például egy közeli hegy tetejéről készült városfotó.

Másodsorban azt kell kiválasztanod, hogy hol maradjon meg az élesség. Esetünkben ez a híd kissé ferde útpályája.


2. Felvesszük a maszkot
Kattints az eszköz paletta alsó, Edit in Quick Mask Mode (szerkesztés Gyors Maszk módban) ikonjára, de megteszi a Q billentyű is. Gyors maszk módban a Photoshop festő eszközeivel bármilyen maszkot készíthetsz, azaz megőrizheted a kívánt képrészeket. Csak a maszkon kívül eső területeken történik változás a későbbi szerkesztésnél.

Ahhoz, hogy megőrizd a híd útpálya részét használd a Gradient (Átmenet) eszközt (G billentyű), majd a felső opciós sorból válaszd a Reflected Gradient lehetőséget! Ez két irányban mosott átmenetet készít.

Kattints a híd útpálya közepére, majd húzz egyenest a kép teteje felé, merőlegesen az útra. Az eredmény az útpálya közepétől mindkét irányban, fokozatosan átlátszó maszk, amit alapesetben egy vörös elszíneződés jelöl.

Kattints újra a Q billentyűre, ezzel Gyors maszk nézetből újra szerkesztő nézetbe kerülsz az elkészített maszk pedig kijelöléssé változik. Csak a kép alsó és felső része lesz kijelölt, a híd középpontja nem.



3. Életlen lencse
A minél természetesebb életlenséghez válaszd a Filter/Blur/Lens Blur (Szűrő/Életlenítés/Lencse életlenítés) szűrőt. Ez a hagyományos Blur és Gaussian Blur szűrőkkel ellentétben egy valódi optikai lencse életlenségét próbálja utánozni, így megmarad a fénykép illúzió.

A megjelenő ablak tetején először az előnézetet kapcsolhatod be, illetve bejelölheted, hogy a bal oldali előnézeti kép gyorsabb, elnagyoltabb (Faster), vagy pontosabb (More Accurate) legyen. Ezt követik a mélységi maszk (Depth Mask) beállításai. Mivel mi már létrehoztunk egy gyorsmaszkot, ezekre nem lesz szükségünk. Egyébként az átlátszóság (Transparency) és az előzetesen elkészített rétegmaszk (Layer Mask) használható mélységi maszkként. Ennek a beállításnak az előnye, hogy az élesség távolságát, azaz az éles terület helyzetét a képen, egy csúszkával (Blur Focal Distance) szabályozhatjuk. Példánkban azonban nem lesz erre szükség, hiszen pontosan meghatároztuk, hogy hol legyen az élességi sík. A híd középvonalában.

Az Invert jelölőnégyzet viszont esetünkben is működik. Megfordíthatjuk vele a kijelölt területet, így a híd lesz életlen és a kép többi rész éles, de ezt most hagyjuk.

Számunkra sokkal fontosabbak az Iris (azaz Blende) beállításai. A Shape segítségével képzeletbeli blendénk alakját adhatjuk meg. Minél több lamellás a blende, annál lágyabbak lesznek a mosott foltok, minél kevesebb lamellát használunk (pl. Triangle (3)), annál keményebb mosottságra számíthatunk. A Radiusszal szabályozható az életlenség mértéke. Példánkban 15-re állítottuk. A Blade Curvature a blende kerekségét szabályozza. Kerekebb blendénél szintén lágyabb foltokat kapunk az életlen területen, tehát Octagon (8)-as Shape és 100% Blade Curvature beállítás adja a leglágyabb mosottságot. Mi egy kissé keményebb hátteret szerettünk volna ezért Pentagon (5) és 0% beállításokat használtunk. A Rotationnel a blende alakzatot elfordíthatjuk, ami az életlen foltok helyzetét változtatja kismértékben.

A Specular Highlights szekcióban a világosabb életlen foltok erőssége szabályozható. A Brightness a világosságukat adja meg, a Threshold pedig, hogy az életlen terület mekkora világos részére legyen hatással az előbbi csúszka. Ha itt 255-öt állítasz, akkor nem lesz hatása ennek a két beállításnak, ha lejjebb viszed a világosabb területek erősebben "kibuknak" az életlen háttérből. Nekünk nem volt rá szükségünk.

Az utolsó rész a Noise, amivel zajt adhatsz az életlen területhez. Az Amount szabályozza a zaj erősségét, a Distribution pedig a jellegét (Uniform, Gaussian). A Monochromatic jelölővel egyszínű zajt kapunk. Mostani példánkban erre sem volt szükség, így az Amount csúszkát 0-án hagytuk.




4. Terepasztal
A végeredmény remélhetőleg valóban "terepasztalos" lett. Ezt a fajta életlenedést hagyományos objektívvel csak úgy kapjuk ha kis tárgyakat fényképezünk közelről, így városkép inkább makett illúziójú.

Kapcsolódó Photoshop cikkek

Háttér elmosása Photoshopban
Műanyag, műmárvány, mű-mélységélesség...
Makett-hatás Photoshopban
Tájképből terepasztal, azaz játék a fókusszal.
Lyukkamera hatás Photoshopban
A camera obscura sötét, mosott szélű képhatását imitáljuk.
Zoom effektus Photoshopban
Mozgalmasságot visz a képbe és kiemel a zoom hatás.
Szelektív elmosás Photoshopban
Elmosott zoom hatással kiemeljük a főtémát.
Vignettálás Photoshopban
Ezúttal mi leszünk a sarkok sötétedésének oka.
Vignettálás csökkentése Photoshopban
Képed sarkain zavaró sötétedés jelent meg. Természetesen kezünkben a megoldás...illetve a következő Photoshop cikkben.

Még több Photoshop Tipp

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !