Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



LightRoom|2010.10.30.

Adobe Photoshop Lightroom - Retro színek

 


Pár évtizedet koptatunk egy színes fényképen.


 

Színfátyol egy régi fotón


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

www.digiretus.hu - Önök kérték



"Tisztelt Digiretus!
...Nem vagyok járatos a fényképezésben, de szeretném családi kép-archívumainkat digitalizálni. Ehhez vásároltam egy diaszkennert is, de a beszkennelt képek már ilyen rossz állapotban vannak.

Tudnának segíteni, tanácsot adni, hogy az elfeketedett, vagy
megsárgult/megzöldült képeken hogyan lehet segíteni:
Köszönettel:

stiglic



Természetesen tudunk. Például a beküldött fotó javításával. A munkamenet remélhetőleg sokat segít majd a többi kép szerkesztésénél.

Először is a feketedésről. Mivel a papírképek, diák kémiai úton kerülnek a hordozójukra, az idő előrehaladtával sajnos eltűnhetnek róluk részletek, úgyszintén kémiai folyamatoknak köszönhetően. Ezek a már komolyabb képszerkesztőkkel sem mindig hívhatók elő, de aki próbálkozni akar, annak például a Photoshop Image/Adjustments (Kép/Korrekciók) menüjében található Shadow/Highlight (Árnyék/Csúcsfény) pontot ajánljuk, mellyel anélkül világosíthatók a sötét képterületek, hogy a fényesebb részekbe beavatkoznánk.

De térjünk vissza a képre. Ezen a fotón a legszembetűnőbb a színek eltolódása. Egy sárgás fátyol lepi be a képet, amelyet elég egyszerű módszerekkel eltüntethetünk. Többféle lehetőség is van, melyek közül én a már említett menü alatti Image/Adjustment/Levels (Szintek) pontot választottam. Itt a jobb alsó sarokban lévő fehér pipettára kattintottam, majd azzal a kép egy olyan pontjára, mely eredetileg fehér lehetett. Az út szélén lévő kicsit sárgás szegély tökéletes volt erre. Felfoghatjuk ezt egyfajta parancsnak is. "Ez a pont itt legyen fehér!", parancsoljuk a programnak, amely minden más színt ehhez viszonyítva tol el. Remélhetőleg helyes irányba.



Sajnos emiatt kissé a világosság is változhat, amelyhez még nem szerettem volna nyúlni, ezért az Edit/Fade (Shift+Ctrl+F) menüpontot választottam, amellyel visszaállítható a legutóbbi állapot. A színek jobbak lettek, tehát azt nem kellett visszaállítanom, csak a világosságot. A Mode opciónál így a Color lehetőséget választottam, így a megváltozott színek nem álltak vissza. Rajtuk kívül csak a világosság változott, ez pedig ugyanolyan lett, mint a kiinduló képnél.

Egyszerűbb egyébként egy korrekciós rétegen elvégezni mindezt, de gondoltam egy másik utat is bemutatok.



A színeink már kezdenek hasonlítani a reménybeli eredeti állapothoz, de azért még van mit finomítani. Például a háttérben lévő gyep színében sok a kék/magenta színkomponens, amitől olyan kiégettnek, porosnak tűnt. Az Image/Adjustments/Selective Colors lehetőséget választva a megjelenő ablakban a Yellows, vagyis a sárga színtartományt választottam, majd az alul lévő Magenta csúszkán visszahúztam a sárga színek bíbor (magenta) komponensét. Azért a sárgákét, mert a zöld színeket is ezek befolyásolják leginkább.

A kép többi részére és színeire nem is figyeltem, csak a gyep zöldje volt fontos, egy kissé élettelibbet szerettem volna, az eredetinél.




A gyep már rendben is van, de a kép többi rész is vele zöldült. Vissza kellett állítanom az egy lépéssel korábbi állapotot, de most nem az egész képen, hanem csak a füvön kívüli képterületeken.

Visszaállításukhoz az eszközpaletta fent jelölt ikonját a History Brusht választottam egy nagyobb (50 pixel) ecsetmérettel. Ezután a History palettán az előző lépést jelölő sor bal oldalán lévő üres négyzetbe kattintottam, jelezve, hogy ezt az állapotot szeretném visszafesteni. Ezután szépen átfestegettem a kép egészét, kivéve a gyepet. A fű zöldje így a legutóbb beállított maradt, de a fotó többi részének színei visszaálltak az egyel korábbi, természetesebb állapotba.

A korrekciós rétegek itt is megoldást jelentettek volna egy pofás maszkkal karöltve, de némi festegetés sosem árt.




Eljátszottam ugyanezt az aszfalt színével is, ami szintén elég lilás volt. Itt is a Selective Color volt az első főszereplő, ahol most nem a Yellows, hanem a Neturals tartományon húztam vissza kissé a Magenta komponenst. Így szürkébb aszfaltot kaptam.

Következhetett ismét a History Brush, amivel szép komótosan visszafestegettem a kép összes részét az előző állapotba, az aszfaltot gondosan kihagyva.




A feketéket még egy kicsit kékesnek találtam, így újra előkerült a Selective Color és most a Blacks tartomány volt soron. Itt a Yellow komponensen emeltem egy nagyon kicsit. Tényleg csak annyit, hogy csökkenjen az enyhe kékség.




Végül jöhet a világosság pontos beállítása. Egy enyhe szürke fátyol is került a képre, amely azonnal eltűnt, amint az Image/Adjustments/Exposure ablakában feljebb toltam az expozíciót (Exposure), és a Gamma (feketedés) csúszkát. Kicsit csökkentettem az Offset értéken, amitől harsányabbá váltak a feketék és kontrasztosabb lett a felvétel. Ezzel azonban illik óvatosan bánni!




Ez pedig munkálkodásunk végeredménye, a szürkés, sárgás "függöny" nélkül.

A kép fölé húzva az egérmutatót, megtekinthető az eredeti állapot is.




 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !