Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Kiegészítők|2010.02.06.

Kata DH-423 válltáska / fotóstáska teszt

 


Pisztolytáska dizájn, csípőből tüzelőknek.


 

Adobe Photoshop Lightroom - Fehéregyensúly beállítása


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Adobe Photoshop Lightroom - Fehéregyensúly beállítása - www.digiretus.hu


 


Adobe Photoshop Lightroom:
Fehéregyensúly beállítása


Az átfogóbb Lightroom leírásokról áttérünk a tipp jellegű kis cikkekre, hiszen a képszerkesztő rész van terítéken. Így a szerkesztő rész (Develop) részterületit mutathatjuk be, egy-egy képjavítási probléma köré építve a cikket. Ma a fehéregyensúly (angolul white balance - WB) beállításáról lesz szó.

Mivel a Lightroomban többnyire RAW fájlokkal dolgozunk könnyű dolgunk lesz. Ennél a formátumnál utólag is beállítható a fehéregyensúly, anélkül, hogy a képminőség rovására menne. A JPEG fájloknál is működhet a dolog, de ott egy nagyobb mértékű színeltolás már jól látható képminőségvesztést okoz. RAW-ban szabadon garázdálkodhatunk, kipróbálhatunk más fehéregyensúly beállításokat is, vagy kiigazíthatjuk a régi, nem teljesen pontos értékeket. Sőt, ha netán teljesen rossz beállításokat használtunk, melyektől a kép színei igencsak elmásztak, akkor sem kell kétségbe esnünk, hiszen itt helyrehozható a probléma.

A fehéregyensúly beállításának opciói a Develop rész jobb oldali oszlopának elején találhatók, a Basic szekcióban. Ha nem lenne nyitva az ablak, a cím melletti nyalra kattintva kinyithatjuk.

Az első sor a Treatment. Az alap színkezelés beállítására szolgál. A Color lehetőséggel színes fotót kapunk, a Grayscale pedig fekete-fehérré konvertálja színes képünket. Lépjünk is túl ezeken, hiszen nem tartoznak szorosan a fehéregyensúly témakörébe!

A következő néhány eszköz viszont már igen. A WB beállítás a fényképezőgépeknél megszokott gyári programokat tartalmazza. Alapból az As Shot opciót kapjuk, mely a gépünk eredeti beállításának megfelelő. Ha tehát nem szeretnénk változtatni a fehéregyensúlyon, hagyjuk ezen a beállításon. Mi azonban szeretnénk, hiszen amúgy nem álltunk volna neki ennek a cikknek. A WB melletti menü a következő lehetőségeket kínálja:

As Shot: a fényképezőgép eredeti WB (fehéregyensúly) beállítása.
Auto: Automatikus fehéregyensúly javítás.
Daylight: napfény megvilágításhoz állított színek (ha az eredeti témát napfény világította meg).
Cloudy: felhős időben készült képekhez.
Shade: árnyékban készült képekhez.
Tungsten: izzólámpa fénynél készült felvételekhez.
Fluorescent: fénycső fényénél készült fotókhoz.
Flash: vaku megvilágítással készült képekhez.
Custom: saját beállítás.

Bármelyikre kattintva, előre beállított színhőmérséklet értékeket kapunk. Ha viszont egyik sem ad megfelelő színeket, nem marad más, mint a Custom opció és a további WB beállítások. A menü alatt találunk két csúszkát. Bármelyiket megmozdítva automatikusan Custom beállításra vált a Lightroom.

A Temp csúszkával a pontos színhőmérséklet állítható be Kelvin értékekben, akár +/-1 lépésközökkel. A jobbján lévő ablakba be is írhatjuk a megfelelőnek vélt értéket, csak kattintsunk rá egyszer. A csúszka is jelzi, hogy alacsonyabb értéken hidegebb (kékes eltolódás) színhőmérsékletet, magasabb értéket választva melegebb (sárgás) színeket kapunk. Nyilván ha képünkön túl sok a kék, például a fehér fal is kékes árnyalatú, akkor pozitív irányban állíthatjuk vissza a melegebb színeket.

Az alatta lévő Tint csúszkával a színárnyalatot pontosíthatjuk. Balra tolva zöldesebb, jobbra húzva inkább a bíbor tartományt kihangsúlyozó színeket kapunk. A jobb oldali ablakra kattintva szintén beírhatjuk kézzel is a kívánt értéket.

Ha a kép tartalmaz olyan felületet, ami eredetileg fehér, vagy szürke volt, akkor használhatjuk a bal felső sarokban lévő szemcseppentő is.

Rákattintva, majd a (fehér/középszürke) felületre kattintva visszaállítja az eredeti színeket. Egyszerűen csak annyit "mondunk" a programnak: ez itt a fehér/szürke, a többit pedig ezekhez állítsd! Ha a kép fölé visszük a kiválasztott pontról RGB információkat is közöl a szoftver a megjelenő lebegőablak segítségével.

Könnyű dolgunk van tehát ha a kép tartalmaz egy fehér hátteret, vagy előzőleg lefotóztunk ezzel a megvilágítással egy szürkekártyát. Így csak egy kattintás az egész és elég pontos végeredményt kapunk.

 

Digiretus.hu

 


Kapcsolódó anyagok:

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !