Aktuális | Cikkek | Linkek |   Digiretus.ro
Photoshop Tipp|2016.08.08.
LightRoom|2016.06.15.
Android|2016.05.22.
Photoshop Videó|2016.05.16.
Photoshop Tipp|2016.02.12.

Támogasd a DigiRetust!

 


Reméljük megéri! :)


Adobe Lightroom - Dolgozzunk fel egy Nap fotót!

 


Mostanában volt aktuális a Nap fotózása, hiszen május 9-én volt a Merkúr áthaladás központi csillagunk előtt. Koca asztrofotósként én is próbáltam megörökíteni és a videóban látható lépésekkel dolgoztam fel a félresikerült képet.


Photoshop Touch (Android) - Kreatív színtelenítés (videó)

 


Ha nem elég a szimpla színtelenítés, hanem a világosságát és kontrasztját is állítani szeretnénk a képnek, akkor itt egy gyors megoldás.


Grunge (meggyötört) képhatás (Photoshop Videó Tipp)

szint: könnyű


Szükségünk lesz egy normál fotóra és egy erősen texturált képre, melyek keverésével "meggyötört" képhatást hozunk létre, és egyúttal megismerkedünk az összhatásmódok és az átlátszóság alapjaival.


Derítőfény az árnyékokra Photoshopban

szint: haladó


Ha fotód jórészt túl világos ahhoz, hogy egyszerűen tovább világosítsd, de a főtéma meglehetősen sötét, akkor szükséged lesz egy kis photoshopos derítésre.

 
 
   
 

Milyen képszerkesztő szoftvert használsz leggyakrabban?

Photoshop Elements
GIMP
Paint Shop Pro
más program
nem használok


   



Keresés az oldalon



Photoshop Tipp|2009.12.09.

Víztükör hatás

szint: haladó


Becsapjuk magunkat és mindenkit egy utólag telepített műtó segítségével.


 

Adobe Photoshop Lightroom - HDR a köbön


Hirdetés
 

Nyomtatóbarát verzió

Adobe Photoshop Lightroom 3 - HDR a köbön - www.digiretus.hu



1. Cseppet sem érdekes
Extrém erős HDR-hatást hozunk létre a következőkben. Tudod, azt a festményszerű, mindenütt nagyon középtónusos végeredményt, amit sokan annyira kedvelnek táj-, vagy városfotóikon.

Még mindig nem tudod miről van szó? Nézd meg nyugodtan az utolsó képet oldalunk alján. Ha kedved tartja csináljunk olyasmit ebből a nem túl érdekes városrészletből. Valójában nem HDR fotóról, hanem egyszerű tónus áthelyezésről van szó (Tone mapping), de a sokfelé inkább a HDR elnevezést használják.

A Lightroom újabb verzióiban nem csak RAW képeket szerkeszthetsz, hanem akár JPG-t is. Fenti fotónk is ilyen. Importálása után rögtön a Develop szekcióba vándoroltam, ahol minden szerkesztő lehetőség elérhető, ami a RAW fotóknál.


2. Először is
Mielőtt tényleg belekezdenénk nem árt néhány előkészület. A képet túl kékesnek találtam, és mivel később erősen megemeljük a színtelítettséget a végeredmény kék orgia lenne. Éppen ezért a színhőmérséklet (Temp) csúszka értékén némileg emeltem, hogy sárgásabb színeket kapjak.

Érdemes az expozíción (Exposure) is jelentősen csökkenteni. Nem baj ha túl sötét lesz a kép, úgy is sokat világosítunk az árnyékokon.




3. Árnyékmentes
A Recovery és a Fill Light csúszkával végezhetjük el a munka dandárját. Az előbbi a nagyon világos részek tompítására, az utóbbi pedig az árnyékok kivilágosítására jó. Mindkettőt jó magas értékre állítottam, így kaptam a fenti képet. Alakulgat, de azért néhol hiányoznak a feketék, túl lapos ez így.




4. Itt jönnek a feketék!
A feketék visszahozására a következő csúszkát (Blacks) használhatod. A kép "HDR-es" jellege így is megmarad, mert tényleg csak a legsötétebb részek válnak ismét feketévé. Emiatt azonban sokkal kontrasztosabbá válik a kép.




5. Hűha színek
Ha lélegzetelállító színeket szeretnél a Vibrance csúszkát ajánlom, ha pedig még egy kicsit dobni a részletek kontrasztján, akkor a Clarityt. Ezzel viszont óvatosan bánj, mivel alacsonyabb értéken laposítja, túl magason pedig "rajzosítja" a képet.




6. Elválasztjuk az eget...
Komoly hatást érhetsz el, ha átmenetesen sötétítesz az égbolton. A Lightroom JPG képeknél is használni engedi az ehhez szükséges eszközt. Kattints az ikonjára, majd nyomva tartott egérgombbal a kép tetejétől húzz egyenest az égbolt aljáig. Az ikon alatt megjelenő ablakban az Exposure értéket állítsd -2-re. ez szinte fekete eget varázsol majd a képre.




7. ...és a vizet
Anélkül, hogy kilépnél az átmenetes eszközből, ismételd meg az előző műveletet a kép alján, a víz felszínén is.

Az alsó sötét átmenetnél csak -1 fényérték expozíció csökkentést használtunk. Ez esetben a kontraszton emeltünk, a víz szaturációja viszont csökkent (-50). Maximumra állítottuk a Clarity értékét, mely erősebben kihozta a hullámok alakját. A Sharpness, vagyis az élesség csökkentése az esetlegesen előtűnő zajt is visszább veszi, és a vízfelületnek amúgy sem kell feltétlenül élesnek lennie. Ha ilyen tiszta az égboltod, mint ezen a képen, az ottani átmenetnél is csökkentheted az élességet.

Az átmenet ikonra másodszor kattintva visszaléphetsz normál szerkesztő nézetbe.




8. Mint egy festmény
Készen is vagyunk. Ha a kép fölé viszed az egérmutatót láthatod az eredeti állapotot. Elég durva a különbség.

JPG esetén ügyelj arra, hogy ez a durva beavatkozás sok zajt hozhat felszínre, a képed árnyékból előtűnő részletei sokszor mosottak lehettek. Érdemes teljes méretben elvégezni a fenti lépéssort, majd lekicsinyíteni a fotót. A méretcsökkenés ápol és eltakar.

Ajánlott Lightroom videó


Kapcsolódó anyagok:


 

 

 

Hirdetés
 


Hozzászólások



 

Impresszum
| RSS

© nEtural webdesign 2006.
Az oldalon közölt bárminem kép, hang, írott anyag, valamint grafikai elem szabad felhasználására az oldal tulajdonosa fenntartja magának a jogot. A közölt elemek felhasználása a fenti tulajdonos engedélyéhez kötött !