Eltűnik a sárga színfátyol. Mégpedig egyszerűen.
Jó néhány példával ezelőtt is foglalkoztunk a témával: miként tüntethető el a színfátyol fotóinkról Photoshopban. Természetesen sok megoldás létezik.
A legnyilvánvalóbbak közé tartozik a múltkor bemutatott Variations (Variációk) és a következőkben tárgyalt Color Balance (Színegyensúly) menüparancs.
A Color Balance opcióinak kezelése végtelenül egyszerű, csupán annak eldöntése kíván némi szépérzéket, hogy pontosan melyik opciót és milyen mértékben használjuk. Hát persze! De nyugtasson bennünket a tudat, hogy kísérletezési lehetőségeink szinte végtelenek és bármely félresikerült lépés visszavonható. Egyébként stílusosak szerettünk volna lenni, így ez alkalommal is egy szobros képet választottunk.
Nyisd meg a fotót!
Sárgás-zöldes fátyol fedi fotónkat. Szódával talán még elmenne a szobron, egyfajta naplemente előtti hatást adva, de az ég furcsán fakó és lettelen ettől a sárgás „lepedéktől”. Tennünk kell valamit!
Színek egyensúlya
A Color Balance (Színegyensúly) opciót az Image/Adjustments/Color Balance (Kép/Módosítások/Színegyensúly) pont alatt találod. A megjelenő ablakban a fenti látvány fogad.
A Color Levels alatt adhatod meg az egyes színcsatornák számértékeit, -100/+100 között. A csatornák arányát az alatta lévő csúszkákkal szabályozhatod. Minden szín a maga ellentétes színével van párban, így az egyik erősítése a másik gyengülését eredményezi. Az első pár a Cyan-Red(cián-piros), ezt követi a Magenta-Green (bíbor-zöld), majd a Yellow-Blue (sárga-kék) kettős.
A Tone Balance részben négy jelölőt találsz. Az első hárommal a különféle világossági tartományokat kapcsolhatod, így beállíthatod, hogy a fenti színmódosítások melyik világossági tartományra legyenek hatással. Ezek a Shadows (árnyékok),Midtones (középtónusok) és a Highlights(csúcsfények). A Preserve Luminosity a világossági értékek fixálására szolgál.
Első lépésként válaszd a középtónusokat (Midtones), majd a hármas csúszkán, a sárga színek rovására növeld a kék színek értékét! Ez nálunk +20 volt.
Ugyanez még kétszer
Ugyanezt az értéket írd be a Shadows és a Highlights tartományt kiválasztva is. Mindkét esetben a kékek értéke legyen +20!
A Preserve Luminosity hatására a kép kontrasztosabbá válik. Mi kikapcsoltuk, így csak a színeink változtak.
Fátyol nélkül
Nos, valóban szembetűnő a változás. A szoborra telepedett sárgás-zöldes fátyol eltűnt. Megpróbáltuk a fotó napsütötte jellegét megtartani, így a szobron egy enyhébb sárgás „íz” maradt. Hűvösebb színösszhatást kapunk a Cyan-Red csatorna enyhe cián irányba történő eltolásával minden világossági tartományban.
Budai Petur